نرم افزارحسابداری صدگان

راه اندازی بورس ارز ایران کلید خورد

0 642

حسابداراپ

شورای عالی بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود با راه اندازی «بورس ارز» موافقت کرد. در این ارتباط، مقرر شد برنامه زمان بندی تاسیس و آغاز به فعالیت این بورس در هفته های آینده تدوین و به این شورا ارائه شود.

 
به گزارش ایرنا، شورای عالی بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود با راه اندازی «بورس ارز» موافقت کرد. با این حال، با توجه به این که تاسیس این بورس نیازمند پیش‎شرط‎هایی همچون تک نرخی شدن ارز، رفع محدودیت تحریم ها در انتقال و خروج ارز، و ساماندهی صرافی ها است ، مقرر شد برنامه زمان بندی تاسیس و آغاز به فعالیت این بورس در هفته های آینده تدوین و به این شورا ارائه شود.
مطابق این گزارش، محمد رضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام خبر فوق، افزود: پس از ماه ها مطالعه و بررسی و جلسات کارشناسی و ارائه گزارش های سازمان بورس اوراق بهادار، در جلسه سه شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴، شورای عالی بورس با تاسیس «بورس ارز» موافقت شد. وی اظهار داشت: در این جلسه، مصوبه کلی برای تاسیس بورس ارز صادر شد اما درمورد جزئیات، چگونگی و زمان فعالیت، نیاز به جلسات بیشتری است.

پندار سیستم

پور ابراهیمی افزود: انتظاری که از راه اندازی این بورس می رود، این است که در گام نخست، ریسک پذیری سرمایه گذاری خارجی در کشور را کاهش دهد. وی تاکید کرد: به واسطه ابزارهای مشتقه که در این بورس ارائه می شود، می توان این ریسک و نگرانی از خروج ارز را برای سرمایه گذاران کاهش داد. وی در ادامه افزود: این موضوع اهمیت ویژه ای برای آماده شدن بازار های مالی و پولی کشور برای دوران پسا تحریم دارد. زیرا از طریق این بورس می توانیم بازارهای غیرشفاف ارز را کنترل کرده و بازاری شفافی برای ارز ایجاد کنیم.

در این ارتباط لازم به ذکر است، با تشدید نوسان در بازار ارز در سال ۱۳۹۱، زمزمه های تشکیل بورس ارز آغاز شد. به طوری که رئیس کل وقت بانک مرکزی در آن زمان اعلام کرد: راه اندازی بورس ارز در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ کلید می خورد. اما این امر تاکنون به تاخیر افتاده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.