نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه مزد و دستورالعمل تبعی + جدول احتساب مزد سنوات سال ۱۴۰۳

2 1,920

حسابداراپ

نشست نهایی دستمزد شورای عالی کار که عصر دوشنبه (۲۸ اسفند) با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شد و مدتی بعد با پیوستن وزیر صمت ادامه یافت، پس‌از گذشت ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره فشرده، سرانجام با تصویب افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها پایان یافت.

توضیح سایت تازه های حسابداری:

– بخشنامه مزد و دستورالعمل تبعی سال ۱۴۰۳ بصورت pdf را اینجا دریافت کنید.

– بخشنامه مزد و دستورالعمل تبعی سال ۱۴۰۳ را بصورت متنی  اینجا دریافت کنید.

– بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه سال ۱۴۰۳ را اینجا ببینید.

– خلاصه بخشنامه دستمزد سال ۱۴۰۳ را اینجا ببینید.

 جدول احتساب مزد سنوات سال ۱۴۰۳

 

بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافته است که با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

مبلغ حق مسکن بدون تغییر باقی ماند

شورای‌ عالی کار در خصوص کمک‌هزینه مسکن مصوبه‌ای نداشت و همچنان مبلغ حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند ولی مبلغ بن خواروبار را از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و۴۰۰ هزار تومان افزایش داد. حداقل مزد روزانه نیز ۲۳۸ هزار و ۸۷۲ تومان مقرر شد و حق عائله‌مندی به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

اختصاص حق تاهل به کارگران

اما مصوبه مهم و جدید شورای عالی کار اختصاص حق تاهل به کارگران بود. حق تاهل برای اولین‌بار در دریافتی کارگران منظور شده که مبلغ آن ۵۰۰ هزار تومان برای همه کارگران متاهل اعم از زن و مرد است‌.

پندار سیستم

پایه سنوات هم از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. سایر سطوح مزدی نیز ۲۰ درصد به‌اضافه ۶۹۰ هزار تومان حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.

 به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

در مواردی که مزد شغل توافقی بالاتر از حداقل قانون کار باشد محاسبه پایه سنوات به صورت مجزا الزامی خواهد بود. علاوه بر این اصولا می‌بایست در قراردادهای کار و فیش حقوقی کارگران مبلغ پایه سنوات به صورت جدا از مزد شغل درج شود تا کارفرما بتواند پرداخت پایه سنوات را مستند کند.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. منصور می گوید

    خیلی جامع و مفید بود. ممنون از شما. به امید روزهای روشن

  2. manager می گوید

    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.