نرم افزارحسابداری صدگان

نقش کلیدی بورس برای خروج از رکود تورمی

0 486

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:برای خروج از شرایط رکود تورمی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بازاربورس می تواند نقش پررنگ و کلیدی داشته باشد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نقدینگی موجود در جامعه را با استفاده از بازار بورس به سمت تولید سوق داد.


پندار سیستم

عبدالکریم رجبی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،اظهارداشت: تداوم رشد شاخص بورس در روزهای اخیر از این لحاظ که بازار بورس می تواند مجرای خوبی برای حرکت  نقدینگی به سمت تولید باشد نوید بخش است.

 نماینده مردم مینو‌دشت، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اما آنچه مشخص است بخشی از این رشد شاخص بورس ناشی از تاثیرات روانی و حبابی است.

رجبی تصریح کرد: به دلیل وجود چشم انداز مثبت اقتصادی مردم نقدینگی های خود را به مرور از بازارهای ارز، طلا و مسکن خارج کرده اند و به سمت بازار بورس روانه کرده اند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است  مردم برای سرمایه گذاری در بورس با کارشناسان این بخش مشورت واز اقدام احساسی پرهیز کنند ودر صورت داشتن نقدینگی مازاد در بورس سرمایه گذاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: جای امیدواری دارد که فعالیتهای اقتصادی برخی از شرکتهای بورسی مثبت بوده و در روند رو به رشد شاخص بورس موثر بوده است.

رجبی گفت: برای برون رفت از شرایط رکود تورمی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بازاربورس می تواند نقش پررنگی داشته باشد و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نقدینگی  موجود در جامعه را با استفاده از بازار بورس به سمت تولید سوق داد.

وی در خصوص شرکت های بورسی که بتوانند در بخش مسکن فعالیت داشته و به نوعی بتوانند در کنترل بازار مسکن نقش داشته باشند، گفت: این کار باید بررسی و کارشناسی شود و می تواند طرح خوبی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: علاوه بر بازار بورس باید زمینه های دیگر را برای حرکت نقدینگی از بازارهای کاذب به سمت تولید فراهم کنیم با این کار کاهش نرخ بیکاری نیز میسر خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.