نرم افزارحسابداری صدگان

سیاست حذف صفر به تنهایی در مهار تورم و نقدینگی کارساز نخواهد بود.

0 550

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیرات حذف سه صفر از پول ملی گفت: تا زمانیکه نقدینگی و تورم سرسام آور در اقتصاد کشور مهار نشود حذف سه صفر از پول ملی نمی‌تواند تاثیر مثبتی براقتصاد داشته باشد.


پندار سیستم

علی محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، افزود: در برخی کشورها حذف سه صفر از پول ملی تجربه موفقی بوده اما باید تاکید کنم حذف سه صفر از پول ملی  زمانی می تواند تاثیرمثبت براقتصاد داشته باشد که  نقدینگی و تورم سرسام آور در اقتصاد کشور مهارشده باشد.

نماینده مردم دهلران آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف سه صفر از پول ملی مخالفین وموافقانی دارد که دلایل مخالفین این است که با توجه به توسعه بانکداری و پول الکترونیکی و دریافت‌ها و پرداخت‌های سیستمی دیگر خیلی ضرورت ندارد که هزینه ای صرف چاپ اسکناس و مسکوکات بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در مقابل طرفداران این طرح معتقدند چون از قدرت خرید پول کاسته می شود مسکوکات، اسکناس و پول بیشتری صرف انجام معاملات یا همان تقاضای معاملاتی پول می شود واین موضوع پر هزینه  است.

احمدی افزود: حذف سه صفر از پول ملی  باعث می شود مردم با پول اسمی کمترمبادلات بیشتری انجام دهند.

آثار روانی حذف سه صفر از پول ملی

احمدی اظهار داشت: حذف سه صفر از پول ملی آثار روانی نیز در جامعه در پی خواهد داشت بطور مثال اگر از ۱۰۰۰۰هزار ریال سه صفر برداشته شود یعنی با ۱۰ ریال خرید کرده ایم وبه نوعی افزایش قدرت پول داشته ایم.

وی افزود: آثار روانی به معنی تاثیرات واقعی نیست چون اگراز قیمت اسمی کالا کاسته شود از درآمد نیز کم می شود البته حذف سه صفر منوط به کنترل تورم است زیرا اگر روند تورم ادامه دار باشد همان ۱۰ریال نیز در مدت حدود یکسال ارزش خود را از دست خواهد داد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس خاطر نشان کرد: در صورت کنترل تورم و رشد نقدینگی با حذف سه صفر از پول ملی موافق هستم.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.