نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص بورس در آستانه ۴۴ هزار واحد

0 547

حسابداراپ

بورس تهران امروز در حالی بازدهی نزدیک به یک درصدی را نصیب سهامدارانش کرد که سیمانی ها، دارویی ها و قندی ها با بیشترین رشد قیمت صدرنشینی را از آن خود کردند.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سنا، شاخص کل با کمک نمادهای پالایش نفت اصفهان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و مپنا ۴۲۵ واحد بالا رفت و در آستانه ورود به کانال ۴۴ هزار واحد به کار خود پایان داد.
همچنین در حالی حجم صف های خرید در بازار امروز قابل توجه بود که با نگاهی به ۱۰ نمادبرتر می بینیم که صف خرید این نمادها بالغ بر ۸۰ میلیون سهم است. این اتفاق غلبه تقاضا و افزایش میل خرید در بازار را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش شاخص کل با افزایش ۴۲۵ واحدی به ۴۳هزار و ۹۱۰ رسید. شاخص صنعت نیز با رشد ۴۰۷ واحدی مواجه شد و در عدد ۳۸ هزار و ۲۴۲ واحد قرار گرفت. همچنین بازار اول و دوم نیز به ترتیب رشد ۲۶۵ و یک هزار و ۷۵ واحدی را ثبت کردند و در عدد ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد و ۸۰ هزار و ۳۴۳ واحدی ایستادند.
بدین ترتیب نمادهای پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و مدیریت پروژه های نیروگاهی بیشترین تاثیرمثبت در شاخص امروز را بر عهده داشتند.
همچنین بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سیمان شمال، قند مرودشت، سیمان خاش، قند نیشابور، سیمان بهبهان، داروسازی سینا و آبسال رسید و طولانی ترین صف های خرید در نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پاکسان، تولید مواد اولیه داروپخش، پالایش نفت اصفهان، گلتاش و صنایع آذرآب تشکیل شد.
از طرفی دیگر نمادهای سرمایه گذاری پردیس، ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری رنا، داده پردازی ایران، دوده صنعتی پارس، رینگ سازی مشهد و پلاسکوکار بیشترین کاهش قیمت را از آن خود کردند و سنگین ترین صف های فروش به نمادهای خدمات انفورماتیک، کشاورزی و دامپروری مگسال، نوسازی و ساختمان تهران، تولید محور خودرو، فیبر ایران و دارویی رازک رسید.
گفتنی نیست در نتیجه معاملات روز جاری (یکشنبه) در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش بازار بالغ بر ۲۱۱ هزار میلیارد تومان بود و سهامداران تعداد ۲۴۲ میلیون برگه سهم را مورد دادوستد قرار دادند که ارزشی بالغ بر ۹۲۶ میلیارد ریال در برداشت. بدین ترتیب حجم و ارزش مبادلات نیز افزایش یافت.
همچنین در بازار روز جاری ۱۱ نماد معاملاتی به تابلوهای بورس بازگشتند.
بر اساس این گزارش در این روز نماد معاملاتی شرکتهای داملران رازک، سینا دارو، سیمان شمال، مجتمع فولاد خراسان، لیزینگ ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بازگشایی و مورد معامله قرار گرفتند.
همچنین، نماد معاملاتی شرکت های سایپا آذین، آبسال با توجه به ارائه صورتهای مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به اسفند ماه ۹۱، آلومراد با توجه به ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به اسفند ماه ۹۱، سیمان بهبهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ماه ۹۱ و قند مرو دشت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیرماه ۹۲ به بورس تهران بازگشتند.
روز یک شنبه نماد معاملاتی شرکت قند نیشابور نیز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بازگشایی شد.
در مقابل نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی سپاهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.