نرم افزارحسابداری صدگان

هلدینگ سیمانی ها پا به بورس می گذارد.

0 670

حسابداراپ

انتظار برای رشد سودآوری شرکت های فعال در این صنعت، انتظاری بدیهی و به جاست؛ چراکه به راحتی با مقایسه ارزش فعلی و ارزش جایگزینی شرکت های سیمانی می توان متوجه اختلاف فاحش میان آنها شد؛ از همین رو سهام این شرکت ها از پتانسیل مناسبی برای رشد قیمت و رسیدن به ارزش ذاتی خود برخوردار بوده و باید به آن برسند.

 

با تغییر و تحولات جدید پیش آمده در صنعت سیمان، امیدها نسبت به چشم انداز شرکت های فعال در این گروه بیش از پیش بارور شده، حال آنکه زمزمه هایی نیز مبنی بر ورود هلدینگ شرکت های سیمانی به بورس طی سال جاری به گوش می رسد.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوزعنوان کرد: در حال حاضر مقدمات ورود “سیدکو” به بورس در حال انجام است و امیدواریم طی سال جاری و در آینده ای نزدیک این هلدینگ سیمانی نیز پا به بازار سرمایه بگذارد.

پندار سیستم

اسفندیار سالاروند با اعلام این خبر پیرامون وضعیت شرکت های سیمانی و امید سرمایه گذاران به چشم انداز این صنعت گفت: انتظار برای رشد سودآوری شرکت های فعال در این صنعت، انتظاری بدیهی و به جاست؛ چراکه به راحتی با مقایسه ارزش فعلی و ارزش جایگزینی شرکت های سیمانی می توان متوجه اختلاف فاحش میان آنها شد؛ از همین رو سهام این شرکت ها از پتانسیل مناسبی برای رشد قیمت و رسیدن به ارزش ذاتی خود برخوردار بوده و باید به آن برسند.

وی ادامه داد: با تغییر و تحولات ایجاد شده در این صنعت و همچنین به دلیل برنامه های پیش روی این صنعت، به طور قطع طی امسال و سال های آینده شاهد رشد مناسب سودآوری شرکت های مذکور خواهیم بود.

این مقام مسئول پیرامون اجرایی شدن برنامه افزایش ۱۴ تا ۲۱.۵ درصدی نرخ فروش شرکت های سیمانی عنوان کرد: طی سال جاری با امضای تفاهم نامه ای در این صنعت، انجمن صنفی سیمان اقدام به اجرای یک مرحله افزایش نرخ فروش محصولات کرد، حال آنکه در حال حاضر قیمت های فروش سیمان کشورمان در قیاس با کشورهای همسایه کمتر می باشد که این فاصله باید به تدریج جبران شود.

سالاروند در خصوص نحوه صادرات محصولات سیمانی نیز اظهار داشت: متأسفانه یکی از نقاط ضعف این صنعت نبود نقشه مدونی برای صادرات محصولات سیمانی است که امیدواریم این امر نیز به تدریج با برنامه ریزی های انجمن صنفی سیمان رفع شود تا صادرات محصولات سیمانی کشورمان نیز بیش از پیش به مرحله قابل قبولی به لحاظ قیمتی و حجمی دست یابد. چراکه از نظر میزان تولید محصولات سیمانی به پیشرفت های بسیار مناسبی رسیده ایم.

مدیر عامل “سیدکو” در خاتمه با اشاره به نحوه تسعیر بدهی های ارزی شرکت های فعال در این گروه گفت: هم زمان با رشد تولید شرکت های سیمانی، این واحدها اقدام به دریافت تسهیلات ارزی جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز برای تولید هرچه بیشتر سیمان مصرفی در پروژه های عمرانی و ملی کشور کردند اما متأسفانه در سال گذشته با برنامه ریزی های بانک مرکزی کلیه شرکت ها موظف به پرداخت تسهیلات دریافتی با نرخ ارز مبادله ای شدند که این امر برای صنعتی همچون سیمان با دارا بودن بدهی ارزی حدود ۶۰۰ میلیون یورویی تا قبل از سال ۹۰، یعنی تحمیل هزینه های مضاعف و سوق دادن آنها به سمت خطر ورشکستگی. از همین رو امیدواریم با پیگیری اقدامات صورت گرفته، در این زمینه بتوان با بکارگیری راهکاری اثربخش مشکل مذکور را در این صنعت حل کرد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.