نرم افزارحسابداری صدگان

شرکت‌ها سود نقدی کمتری در مجامع تقسیم کنند

0 596

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس از انتشار اسناد اوراق خزانه اسلامی و به کارگیری ابزار اختیار معلامله در بورس تهران خبر داد و به شرکت‌های بورسی توصیه کرد تا سود نقدی کمتری در مجامع تقسیم کنند.

 

علی صالح آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص سیاست تقسیم سود شرکت‌ها در زمان مجامع گفت: به سهامداران و مدیران شرکت‌ها توصیه می کنیم که سود کمتری به صورت نقدی در مجامع تقسیم کنند زیرا این موضوع به نفع شرکت بوده و نقدینگی صرف توسعه شرکت و اجرای برنامه های توسعه‌ای آن می شود.


پندار سیستم

وی افزود:علاوه بر اینکه شرکت‌ها می توانند به جای تقسیم سود نقدی افزایش سرمایه داشته باشند که این یک نوع تامین مالی است. ضمن اینکه سهامداران نیز علاقمندند که در جریان افزایش سرمایه در ازای پول نقد، سهام دریافت کنند و در بازار به فروش برسانند.

رئیس سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی گفت: اسناد خزانه اسلامی در لایحه بودجه امسال بررسی شده و در صورتی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا سازمان بورس این ابزار را در کمیته فقهی تصویب کرده و کاملا آماده انتشار این ابزار در بورس یا فرابورس است.


سخنگوی سازمان بورس از به کارگیری ابزار اختیار معامله در بورس تهران خبر داد و گفت: قرار است امسال ابزار اختیار معامله وارد بازار سرمایه شود. علاوه بر اینکه تمرکز ما در سال جاری به رونق بازار آتی سهام است.

وی با بیان اینکه مشکلات نرم افزاری بازار آتی سهام برطرف شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این از سال جاری به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها مجوز می دهیم تا سقفی از سرمایه خود را در بازار آتی سهام فعال کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.