نرم افزارحسابداری صدگان

بازار پرنوسان در کورس انتخابات

0 539

حسابداراپ

در حال حاضر بازار تحت تاثیر شایعات سیاسی و اخبار رسیده از کاندیداهای ریاست جمهوری است و هر خبر یا حتی شایعه ای می تواند بازار را پرنوسان کند.

 

بازار سکه و ارز داخلی در ادامه نوسانات کاهشی آغاز هفته، روز یکشنبه را نیز با ریزش نرخ ها پشت سر گذاشت. اما بازار تا حدودی راه رفته را بازگشت تا هر سکه امامی در نهایت با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان دهد.

 

به گزارش بورس نیوز، با حضور آیت الله هاشمی در کورس انتخابات ریاست جمهوری، طبق پیش بینی ها دلار با روند کاهشی همراه شد. اما چند روزی است دلار در بازار آزاد مدار۳۵۰۰ را ترک کرده و روز گذشته در محدوده ۳۴۵۵ تا ۳۴۸۵ تومان خرید و فروش می شد.

 

در این شرایط نوسانات میانه طلای داخلی باعث شد نه تنها سکه نقدی، بلکه بازار آتی نیز با نوسان قیمت ها سبز بسته شود و سررسیدها در محدوده مثبت یک درصدی به کار خود پایان داده و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل تیر ماه به یک میلیون و ۳۷۳ هزار تومان رسید.

 

پندار سیستم

دارابی، کارشناس معاملات آتی سکه طلا در رابطه با وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه تحت تاثیر حضور برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بود که حتی برخی از کارشناسان روند کاهشی اخیر را دستکاری بازار برای ایجاد موقعیت خرید و تغییر جو بازار می دانستند.

 

وی افزود: از آنجا که کف قیمتی ۳۵۰۰ تومان برای دلار ثبت شده است، به نظر می رسد روز گذشته با توجه به عرضه و تقاضای موجود، دلار با اصلاح قیمت ها به مدار اصلی خود بازگشت. این میان طلا نیز در غیاب اونس جهانی با نوسانات دلار داخلی حرکت کرد.

 

این کارشناس ادامه داد: در حال حاضر بازار تحت تاثیر شایعات سیاسی و اخبار رسیده از کاندیداهای ریاست جمهوری است و هر خبر یا حتی شایعه ای می تواند بازار را پرنوسان کند. انتظار می رود با آغاز موج اصلاح قیمت ها از روز یکشنبه، امروز بازار تا حدودی نوسان مثبت به خود ببیند و بازار آتی نیز در محدوده ۱ تا ۲ درصد مثبت معامله شود. همچنین اونس در بازارهای جهانی در آغاز هفته چشم انداز صعودی ندارد و اگر روند ثابتی را حفظ کند، طلای داخلی همزمان با نوسانات دلار حرکت خواهد کرد. بطوریکه در بازارهای جهانی طی ماه گذشته و زمانی که طلا ریزش ۲۰۰ دلاری را ثبت کرد برخی از کارشناسان خبر از ترکیدن حباب طلا می داندند.

 

با این حال دلایل خرید طلا تغییر نکرده و همچنان راه نجات سرمایه گذاران محسوب می شود. چراکه طی دو سال گذشته، طلا در بحران های اقتصادی افزایش ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلاری را ثبت کرده است. کارشناسان می گویند اگر نگران رکود اقتصادی و تورم هستید، طلا بخرید.

 

این میان برخی از کارشناسان معتقدند، فدرال رزرو تا حدی به چاپ اسکناس ادامه خواهد داد تا دلار بی ارزش شود و طلا به مدار ۲ هزار دلار بازگردد و برخی دیگر دلیلی برای بازگشت طلا نمی بینند و می گویند با تثبیت شدن وضعیت بانک ها و روند رشد پله ای اقتصاد دیگر دلیلی برای سرازیر شدن سرمایه ها به سوی بازار طلا وجود ندارند، این میان پیش بینی بانک های وال استریت در مورد آینده طلا تا حدودی میانه بوده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.