نرم افزارحسابداری صدگان

اختصاص ردیف مستقل به بیمه زنان خانه‌دار در بودجه ۹۲

0 678

حسابداراپ

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن فاز اول بیمه زنان خانه‌دار در بودجه سال ۹۲ خبر داد.

 

فاطمه رهبر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬از اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل به بیمه زنان خانه‌دار در بودجه ۹۲ خبر داد وگفت: بنا به پیشنهادی که در این باره از سوی فراکسیون زنان مجلس مطرح و مورد موافقت ۴۰ تن از اعضای کمیسیون تلفیق قرار گرفت بنا شد که در صورت تصویب نهایی در صحن علنی٬ از امسال ردیف بودجه‌ای مجزا برای تأمین منابع مالی بیمه زنان خانه‌دار در نظر گرفته شود.

پندار سیستم

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: بنا به تأکید قانون پنجم توسعه٬ بیمه زنان خانه‌دار باید تا پایان این برنامه نهایی شود و به همین دلیل  با آغاز گام اول طرح بیمه زنان خانه‌دار در سال جاری پیرو اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ هزار زن خانه‌دار متاهل تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رهبر با تأکید بر اینکه اجرای فاز نخست طرح بیمه زنان خانه‌دار در دنیا بی سابقه خواهد بود٬ ادامه داد: نقطه آغازین این طرح پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی(سال ۹۰) شکل گرفت که در همان سال قرار بر اجرایی شدن آن بود٬ اما به‌دلیل گذشتن از فصل بودجه در آن مقطع این مسئله در سال جاری پیگیری شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در نظر دارد برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار به شکل دایمی لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد که این لایحه می‌تواند دغدغه زنان خانه‌دار را برای همیشه نسبت به این موضوع مرتفع کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: در شرع مقدس برای زنانی مسایلی نظیر نفقه و اجرت‌المثل تعریف شده است که بیمه زنان خانه‌دار می‌تواند همچون این مبانی شرعی تأکیدی قانونی برای آتیه این قشر باشد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.