نرم افزارحسابداری صدگان

توصیه رییس کل بانک مرکزی به تجار

0 846

حسابداراپ

رییس کل بانک مرکزی با تشریح آخرین تصمیمات ارزی کشور به تجار و بازرگانان توصیه کرد که معاملات تجاری خود را با کشورهایی که ایران به آنها صادرات نفت بیشتری انجام داده و منابع ارزی کافی در آنجا وجود دارد، انجام دهند.

.
محمود بهمنی به ایسنا تصریح کرد: به میزان کافی پول و ارز در کشورهایی که نفت به آنها فروخته می‌شود، وجود دارد.

پندار سیستم

.
وی ادامه داد: ما از تجار درخواست کرده‌ایم که خریدهایشان را از کشورهای انجام دهند که بیشترین منابع ارزی ما نزد آنها قرار دارد تا بتوانیم نقل و انتقال پول را به راحتی انجام دهیم.
.
حذف دلار از مرکز مبادلات ارزی
وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌ای برای حذف دلار از مرکز مبادلات ارزی نداریم از تقویت این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم‌چنان مرکز مبادلات تقویت می‌شود، ولی با توجه به این موضوع که با کشور‌های اروپایی و آمریکا مبادلات نداریم، این عرضه‌ها باید به ارزهای جایگزین تبدیل شود و به همین دلیل است که این تغییر را انجام می‌دهیم.

.
رییس‌کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعیین نرخ ارز مرجع در سال ۹۲ گفت: هنوز برای این موضوع تصمیم‌گیری نشده و منتظریم که بودجه سال ۹۲ مشخص شود.
.
رشد ۲۲.۱ درصد نقدینگی
بهمنی در ادامه رشد نقدینگی را ۲۲.۱ درصد اعلام و اظهار کرد: متناسب با حجم مبادلات و معاملات این میزان باید تغییر کند اما این نقدینگی باید به بخش تولید هدایت شود.

.
وی بار دیگر تاکید کرد که باید نقدینگی از بازار سفته‌بازی خارج و به بخش‌های تولیدی تزریق شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.