نرم افزارحسابداری صدگان

درآمد ۴۳ هزار میلیارد تومانی مالیاتی در هاله ای از ابهام

2 569

حسابداراپ

اختلاف وزارت اقتصاد و معاونت برنامه ریزی و نطارت راهبردی ریاست جمهوری بر سر تعیین میزان درآمد مالیاتی سال آینده در بودجه ۹۲، وارد فاز جدیدی شده و سازمان امور مالیاتی نسبت به این امر اعتراض خود را اعلام كرده است.

.

به گزارش خبرنگار ایلنا، كاهش فروش نفت خام و تمركز دولت بر كسب درآمد مالیاتی در بودجه ۹۲ برای جبران درآمد نفتی سبب شده است تا دولت لایحه اصلاح قانون مالیاتها را به مجلس ارسال كند.اگر چه این لایحه هنوز تصویب نشده است اما دولت در نظردارد در لایحه  بودجه سال ۹۲ كل كشور موضوع افزایش درآمد مالیاتی را بگنجاند.

.

این در حالی است كه سازمان امورمالیاتی نسبت به میزان درآمد تعیین شده، واكنش نشان داده و اعلام كرده این میزان درآمد تعیین شده قابل تحقق نیست.

.

به گزارش خبرنگار ایلنا حاكی است كه وزیر اقتصاد در تلاش است كه سازمان زیر مجموعه خود را متقاعد به پذیرش خواسته معاونت برنامه ریزی كند.

.

پندار سیستم

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در لایحه بودجه سال ۹۲ كل كشور، درآمدی ۴۳ هزار میلیارد تومانی را برای بخش مالیات ها در بودجه ۹۲ تعیین كرده است، این در حالی است كه به گفته مقامات سازمان امور مالیاتی در خوشبینانه ترین حالت امسال از مجموع ۳۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده تنها حدود ۹۰ درصد مالیات محقق خواهد شد.

.

از سوی دیگر، به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مالیاتی هنوز بسترهای لازم برای دریافت مالیات از دهک های مختلف جامعه فراهم نبوده و امکان تحقق درآمد مالیاتی دولت که گفته می شود ۴۳ هزار میلیارد تومان است در سال آینده محقق نخواهد شد.

.

حالا با واكنش سازمان امور مالیاتی و اصرار این سازمان به وزارت اقتصاد برای پا در میانی در راستای كاهش سقف درآ‎مد مالیاتی، چالش وزارت اقتصاد و معاونت برنامه ریزی وارد فاز جدیدی شده است و معلوم نیست كه سرانجام این سناریو جدید دولت به كجا خواهد رسید.

.

هنوز هیچ یک از مقامات رسمی در خصوص میزان درآمد مالیاتی سال آینده اظهارنظر نکرده اند.در صورتی كه مجلس لایحه اصلاح مالیاتی را مطابق خواسته دولت تصویب نكند،پیش بینی افزایش درآمد مالیاتی در بودجه ۹۲ حتی در صورت تصویب در دولت،هنگام بررسی در مجلس با مشكل مواجه خواهد شد.

.

پیش از این رئیس سازمان امور مالیاتی در این خصوص در گفتگو باایلنا گفته بود كه نمی توان هنوز در مورد میزان مالیات تعیین شده در بودجه ۹۲ اظهارنظر کرد وباید منتظر مصوبه مجلس باشیم.

.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. حسابداری شخصی ودود می گوید

    سلام
    سایت خوبی داری
    آیا مایل به تبادل لینک یا بنر می باشید؟

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و تشكر
    فعلا برنامه اي براي تبادل لينك نداريم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.