نرم افزارحسابداری صدگان

۲،۳میلیون سکه بهار آزادی در راه بازار

0 552

حسابداراپ

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شده تمام بهار آزادی سر رسید شده است و در هفته‌های آینده روانه بازار می‌شود.

.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی گفت: درپنج مرحله پیش فروش سکه بهار ازادی که از بهمن سال گذشته انجام شد، در مجموع ۹ میلیون و سیصد هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شده و تاکنون شش میلیون و سیصد هزار قطعه از ان سررسید شده است.
.
پیمان قربانی افزود : پنج میلیون وهفتصد هزار قطعه سکه بهار ازادی معادل ۹۱ درصد سکه های سررسید شده تا کنون تعیین تکلیف شده است.
.
این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت:‌ از مجموع سکه های سررسید شده معادل ۵۷.۵ درصد ، سکه دریافت شد و ۳۳.۵ درصد نیز از ابزارهای جایگزین استفاده شده است.

پندار سیستم

.

وی بیشترین استفاده کنندگان از ابزارهای جایگزین را مربوط به پیش خریداران مرحله دوم (پیش خریداران با قیمت ۶۲۷ هزار تومان ) اعلام کرد و افزود : ۶۷.۵ درصد پیش خریداران مرحله دوم به جای دریافت سکه از ابزارهای جایگزین به ویژه اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۴ درصد استفاده کرده اند.
.

مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر تعهد این بانک تا واگذاری آخرین سکه های پیش فروش شده گفت: برخی از پیش خریداران سکه که زمان تحویل سکه آنان فرا رسیده است ، هنوز برای دریافت یا تعیین تکلیف ان مراجعه نکردند و با ادامه این روند پیش بینی می شود عملیات واگذاری سکه های پیش خرید شده تا پایان سال ادامه داشته باشد.
.
قربانی افزود: از سه ابزار جایگزین سکه های پیش خرید شده فقط دریافت گواهی سپرده با نرخ سود جدید ۲۰ درصد  باقی مانده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.