نرم افزارحسابداری صدگان

رشد بازار با صنعت بانکداری

0 634

حسابداراپ

در داد و ستدهای روز جاری بازار سرمایه رشد دسته جمعی متغیرهای بورسی، معاملات تالار شیشه ای را گرم و پر رونق کرد.

.

به گزارش  بازار سرمایه در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بازار سهام ۱۷۸ واحد به شاخص کل افزوده شد و رقم این دماسنج بورسی به ۲۶هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

.
در این میان صنعت بانکداری مهمترین نقش را در رشد شاخص کل داشت تا جایی که نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصادنوین، بانک کارآفرین و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند. گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو و توسعه معادن و فلزات نیز از نمادهایی بودند که در رشد شاخص تاثیر گذاشتند.

.
معامله گران امروز شاهد رشد ۶۹ واحدی شاخص صنعت نیز بودند که این صعود باعث شد رقم این شاخص به ۲۱هزار و ۳۳۲ واحد برسد. همچنین شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز ۸ پله بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۴۰ و ۲۹۷ واحد صعود کردند و به رقم های ۲۲ هزار و ۳۲۶ و ۳۶ هزار و ۳۷۵ واحد رسیدند.

.
بازار پر رونق امروز تحرک بیشترین از اهالی خود را شاهد بود تا جایی که حجم و ارزش معاملات نیز با جهشی نزدیک به ۱۰۰درصدی مواجه شدند. ۳۰۵ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۶۱ برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۱۳میلیارد و ۱۰۱میلیون و ۷۴۹ هزار ریال در ۱۶ هزار و ۸۸۹ نوبت معاملاتی داد و ستد شدند. که در این میان بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ایران ترانسفو، حق تقدم بانک انصار، بانک پاسارگاد، ملی مس، بانک ملت، سیمان ایلام، حفاری شمال، سرمایه گذاری سایپا، بانک کارآفرین و بانک تجارت بود.

پندار سیستم

.
گفتنی است نمادهای بانک ملت، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه، کالسیمین، توکاریل، ذوب آهن و ایران ترانسفو امروز مرکز توجه بازار بودند و لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را به خود اختصاص دادند.

.
معامله گران امروز با توجه بیشتر به نمادهای صنایع شیمیایی ایران، خاک چینی ایران، کارتن ایران، حق تقدم حمل و نقل پتروشیمی، گاز لوله، کاغذ سازی کاوه، سرمایه گذاری پارس توشه، سیمان ایلام، پارس سرام و لامپ پارس باعث شدند این نمادها در صدر معاملات امروز قرار بگیرند و بیشترین رشد قیمت را تجربه کنند.

.
این در حالی بود که نمادهای حق تقدم البرزدارو، قند شیرین خراسان، حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، قند نقش جهان، حمل و نقل توکا، کاشی سعدی، شکر شاهرود، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی و کاشی و سرامیک سینا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گرفتند.

.
تمایل به خرید سهام شرکت های بانک انصار، ایران یاساتایر، پست بانک، صنایع شیمیایی فارس، سرمایه گذاری پارس توشه، سیمان دشتستان، بانک تجارت، حمل و نقل خلیج فارس، پالایش نفت تبریز و لامپ پارس شهاب باعث شد تا این نمادها طولانی ترین صف های خرید را داشته باشند.

.
این در حالی بود که بی مهری سهامدارن قند مرودشت، قند شیرین خراسان، قند تربت جام، حمل و نقل توکا، قند نقش جهان، بانک انصار، قند پیرانشهر، کابل البرز، شهد و قند نیشابور باعث شد این نمادها طولانی ترین صف های فروش را از آن خود کنند.

.
در نهایت ارزش بازار امروز پس از انجام معاملاتی که به تفصیل ذکر شد به رقم ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال رسید.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.