نرم افزارحسابداری صدگان

يك هشدار و چند نكته

0 547

حسابداراپ

.

الف) در خبرها آمده بود شركت فرابورس به متقاضيان تسهيلات مسكن هشدار داده فريب موسسات ديگر براي انجام مراحل اداري دريافت تسهيلات مسكن از بورس را نخورند و اين كار تنها چند ساعت زمان مي‌برد. سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چرا صنعت كارگزاري با تبليغات وسيع براي اين كار در بازار گسترده مانع اين سوء‌استفاده نمي‌شود؟

.

پندار سیستم

ب) سازمان بورس اوراق بهادار در تعيين كارمزدهاي خريد و فروش اوراق تسهيلات مسكن در اقدامي كه به ظاهر به نفع متقاضيان تسهيلات بود كارمزد بسيار ناچيزي براي معاملات اوراق تسهيلات تعيين كرده بود كه البته با اعتراض كارگزاران، بخشي از آن (خريد) معادل هزينه‌هاي خريد سهام و بخش فروش مانند گذشته برقرار ماند.

.
ج) ماهيت متقاضيان تسهيلات، به عنوان مشتري كارگزاران بورس به صورتي است كه بسياري از آنها فقط با يك بار مراجعه و فقط براي خريد تسهيلات كليه پروسه عمليات، معرفي، ثبت و… مشتري بايد براي آنها انجام شود. در حالي كه خريداران و فروشندگان اوراق سهام پس از معرفي و ثبت خود به عنوان مشتري بارها و بارها در بورس به فعاليت مي‌پردازند.

.
نتيجه: اقتصادي نبودن يا كم‌بازده بودن فرآيند عمليات خريد و فروش اوراق تسهيلات، باعث شده جامعه كارگزاري رغبت و توان كافي براي تبليغات وسيع براي جذب اين مشتريان يا اختصاص بخش ويژه براي اين موضوع (به دليل كثرت بالاي مشتريان) نداشته باشند و به نظر مي‌رسد اين حوزه نياز به بازنگري پارامترهاي خود داشته باشد و تا هر زماني كه بدون توجه به واقعيت‌هاي اقتصادي با دستورالعمل و بخشنامه و … بخواهيم به هدف برسيم. نتيجه درستي عايدمان نمي‌شود.

.
رحمان بابازاده –  مديرعامل كارگزاري فارابي

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.