نرم افزارحسابداری صدگان

پذیرش نخستین اوراق مشارکت دولتی در بورس

0 675

حسابداراپ

گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار تهران از پذیرش نخستین اوراق مشارکت دولتی براساس بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی سال ۹۰ در بورس خبرداد.

پندار سیستم

 به گزارش همشهری، از روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور پذیره‌نویسی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل طرح‌های آبی کشور از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور آغاز می‌شود و پس از آن مردم این امکان را خواهند داشت تا این اوراق مشارکت را از طریق بورس در قالب معاملات ثانویه یا دست‌دوم خریدو‌فروش کنند. بر همین اساس روز گذشته علی سنگینیان معاون بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با همشهری در این باره گفت:

شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران از روز سه‌شنبه ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به تکمیل طرح‌های آبی کشور را از طریق شعب بانک ملی در سراسر کشور پذیره‌نویسی می‌کند که پس از انتشار این اوراق برای نخستین‌بار امکان انجام معاملات ثانویه این اوراق در بورس اوراق بهادار فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه این برای نخستین‌بار است که امکان انجام معاملات اوراق مشارکت دولتی در بورس فراهم شده، گفت:پس از تصویب بسته سیاستی نظارتی سال ۹۰ امکان انجام معاملات دست دوم یا ثانویه اوراق مشارکت در بورس فراهم شد. وی افزود: سررسید این اوراق ۴ساله با سود ۱۶ درصد است که هر ۳ ماه یک بار این سود پرداخت می‌شود ودولت ضامن این اوراق است. سنگینیان تاکید کرد: ما به‌دنبال یک بازارگردان هستیم تا از طریق بازارگردانی این اوراق، نقدشوندگی آن افزایش یابد و هر زمان که کسی قصد خرید یا فروش این اوراق را داشت امکان انجام آن میسر باشد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.