نرم افزارحسابداری صدگان

چطور سرمایه‌گذاری‌ کنیم‌ تا کلاه‌ سرمان‌ نرود؟

1 978

حسابداراپ

 

برای سرمایه‌گذاری در یک زمینه، چه کنیم تا سرمایه ما از امنیت لازم برخوردار باشد؟ چگونه قرارداد ببندیم که کلاه سرمان نرود؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری میزان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره شرایط سرمایه‌گذاری مطمئن این است:

با سلام و عرض ادب و تشکر بابت زحمات همه دست اندرکاران حقیر اولین تجربه سرمایه گذاری ام هست؛ لذا هیچ اطلاعی از قاعده و قوانین ندارم. شخصی از جانب یک شرکت ، واقع در استان قم مدعیست که جهت مشارکت در ساخت طبق موازین شرعی بالاترین سود رو یعنی ۳۶ درصد ماهیانه و ۴۳ درصد سالیانه علی الحساب پرداخت نماید و در قبال سپردن پول سه تضمین بدهد : ۱- سفته از صاحب پروژه ۲- برگه سهام شرکت مذکور ۳- سند ملک و زمین به تناسب سرمایه ی سرمایه گذار. با توجه به دزدی ها و کلاهبرداریها و بی تجربگی امثال ما ، نکات قابل رعایت جهت سپرده گذاری مطمئن و امن برای سپردن پول به دیگران جهت مشارکت در سود حاصل رو بیان بفرمایید ؟ چه سلسله اقدامات رو باید حقیر قبل سپردن سرمایه به دیگری رعایت کنم تا ان شاء الله سرمایه گذاری امن داشته باشم؟ بسیار متشکرم.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
اولین نکته ای که بایستی در انجام اینگونه سرمایه گذاری بدان توجه نمود، این مطلب می باشد که شرایط پیشنهادی را بطور دقیق بررسی نمایید. لذا هیچ گاه نبایستی بواسطه خوب بودن یا عالی بودن شرایط پیشنهادی بدون تفکر تصمیم گرفت؛ چه اینکه ممکن است در پشت آن شرایطِ عالی و ایده آل مشکلی وجود داشته باشد؛ همچون پرونده پدیده. بنابراین پیشنهادی را قبول نمایید که معقول و انجام آن دور از دسترس و توان نباشد. از طرفی دیگر بایستی تضامینی را اخذ نمایید که از نظر قانونی جایگاه بهتری دارا می باشند. مانند اخذ چک به جای سفته.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علی می گوید

    …… تضامینی را اخذ نمایید که از نظر قانونی جایگاه بهتری دارا می باشند. مانند اخذ چک به جای سفته؟؟؟؟؟
    این چه مدل راهنمایی کردنه؟ همه میدونن سفته مطنین تر از چک هست بعد شنا میگی چک بگیر؟!مهمترین علتشم امکان توقیف اموال قبل از صدور حکم قاضی هست.لطفا دقت کنید تو راهنمایی کردن.مردمو بدبخت نکنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.