نرم افزارحسابداری صدگان

قراردادهای موقت کار تهدیدی برای صندوق بیمه‌بیکاری

0 728

حسابداراپ

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه موضوع بیمه بیکاری صرفاٌ مربوط به سازمان تامین اجتماعی نیست، گفت: بلکه موضوع وزارتخانه کار و کشور است به گونه ای که توجه به صندوق بیمه بیکاری مورد توجه ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قراردارد.


به گزارش ایلنا، سیروس نصیری در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل وبیمه بیکاری در یزد، توجه  ویژه  به بحث بیمه بیکاری وصندوق آن را رویکرد مدیران  ارشد  سازمان دانست وگفت: یکی از  تهدیدات  مهم صندوق،  بحث قرار داد موقت  کارگران است که کارفرما  هرزمان که تصمیم  گرفت قرارداد کارگرش را تمدید  نکند، بیمه شده  به ناچار مجبور به  استفاده  از مقرری بیکاری  می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در قوانین کشور ، حداکثر مدت بیمه بیکاری  برای افراد  مجرد ٣٦ ماه وبرای متاهلین ٥٠ ماه  است که این روند  شاید در اکثر کشورها  وجود نداشته باشد وحتی در بعضی از همین قوانین مدت استفاده از مقرری بیمه بیکاری  به عنوان  سابقه  محسوب نمی شود ، بنابراین مجموعه این عوامل باعث تمایل زیاد بعضی از بیمه شدگان به استفاده از مقرری بیمه بیکاری در سطح کشور است.

مدیرکل  امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد : باید در  بحث آموزش مقرری بگیران  توسط  واحد های آموزشی  فنی وحرفه ای نیز کارشناسی دقیق انجام گیرد  ودر بحث آموزش، نیازهای  شغلی  هر استان بصورت بومی  مد نظر قرار گیرد.

پندار سیستم

نصیری اظهار داشت: تشکیل کمیته های استانی و برگزاری جلسات مستمر در ستاد و استانها با همکاران وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باعث به وجود آمدن تعاملات بیش از پیش شده و نقش آنها در نگاه مشترک هر دو حوزه باعث بدست آمدن نتایج مثبت شده است که می توان به کاهش نرخ رشد بیمه بیکاری در  سال ٩٣ و ٩٤ اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت صحیح در اجرای قوانین بیمه بیکاری باعث دستیابی واقعی بیمه شدگان به مقرری  بیمه بیکاری می شود و از پرداخت آن به افراد من غیر حق جلوگیری بعمل می آید ، لذا با عمل به تکالیف قانونی وشرعی سازمان بطور حتم، عدالت نیز به خوبی برقرار خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد نیز در این کارگاه ابراز امیدواری کرد در پایان این کارگاه آموزشی شاهد دستیابی به نتایج مهم و کاربردی در حوزه بیمه بیکاری باشیم.

محمد صابری با اشاره به ظرفیتهای  صنعتی وتولیدی یزد گفت: استان یزد  در منطقه  پهناور  وکویری کشور  قرار گرفته است که مهمترین  صنایع  تولیدی آن  در بخش کاشی ، نساجی فولاد وهمچنین معادن است که این  پتانسیلها باعث  رونق  اقتصادی  و بدست آمدن فرصتهای مناسب  شغلی  شده است.

ریاحی،  مدیر کل  تعاون،  کار و رفاه اجتماعی استان یزد  نیز در این کارگاه  به تعامل  خوب و سازنده مجموعه  کار و  تامین اجتماعی  استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم  باتحقق شعار سال مبنی  بر اقتصاد  مقاومتی ، اقدام وعمل شاهد کاهش نرخ  رشد بیمه بیکاری در سال جاری ودر سالهای آینده  باشیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.