نرم افزارحسابداری صدگان

عدم عرضه اولیه سهام شرکت ها تاايجاد ثبات در بازار بورس

0 513

حسابداراپ

عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس از جمله برنامه هایی است که همواره با استقبال سرمایه گذاران مواجه می شود و بازار فرابورس در حالی امسال پذیرای دو شرکت تازه وارد همچون نفت سپاهان و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود بوده که تاکنون هیچ عرضه اولیه ای در بورس انجام نپذیرفته است.

در همین ارتباط، مدیر پذیرش شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: برنامه های عرضه اولیه سهام شرکت ها در بازار بورس تا ایجاد پایداری و ثبات نسبی در بازار سرمایه متوقف شده و به ماه های آتی موکول گردیده است.

اسماعیل درگاهی افزود: اگرچه شرکت بورس از آمادگی لازم جهت انجام برنامه عرضه اولیه سهام برخوردار است، اما در نظر دارد تا این امر را در شرایط حاکمیت روند مثبت و مناسب در بورس اجرایی کند. برهمین اساس در اولین فرصت برنامه عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام “سیدکو” که از اولویت های کاری شرکت بورس به شمار می رود، اجرایی خواهد شد.

پندار سیستم

وی به سایر برنامه های عرضه اولیه شرکت بورس اشاره کرد و گفت: به ترتیب اولویت مجموعه های سیمان خوزستان، سرمایه گذاری توسعه معین ملت، پالایش نفت جی از جمله شرکت هایی هستند که در صف انتظار ورود به بازار بورس قرار دارند و در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب برنامه عرضه اولیه آنها به اجرا در می آید.

مدیر پذیرش شرکت بورس افزود: انتشار اوراق صکوک به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت فولاد جنوب کیش نیز از جمله سایر برنامه های شرکت بورس می باشد که این امر در صورت انجام مراحل نهایی طی شهریور ماه جاری انجام می پذیرد.

درگاهی در خاتمه پیرامون مجموعه هایی که سهام آنها از بازار بورس اخراج شده اند نیز گفت: شرکت بورس هر ساله به بررسی شرایط شرکت های فعال در بورس می پردازد و مجدداً این مجموعه ها را طبقه بندی می کند که امسال نیز شرکت هایی همچون ایران گچ، کاشی اصفهان و پشم بافی توس از بازار بورس اخراج شده اند و معاملات آنها از ۱۰ شهریور ماه جاری در بازار پایه فرابورس انجام می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.