نرم افزارحسابداری صدگان

تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات گیرندگان ارزی تا اسفند

0 498

حسابداراپ

 رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران از بخشنامه جدید دولت برای تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات ارزی خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت، مهلت تسویه اقساط معوق دریافت کنندگان تسهیلات ارزی تا اسفند ماه تمدید شد.


به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی رئیس زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات معوق ارزی از سوی فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: با مصوبه دولت اگرچه قرار بود مهلت تسویه اقساط معوق از حساب ارزی ۲۴ مرداد ماه به پایان رسد تا پایان سال تمدید شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: براساس این مصوبه، موعد قانونی بازپرداخت اقساط معوق تسهیلات ارزی تا پایان ماه‌های آبان بهمن و اسفند بسته به نوع تسهیلات و شرایط معوقات تمدید شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد و واردکنندگان که در گذشته از تسهیلات ارزی استفاده کرده اند ،علی رغم بازپرداخت باز هم بر فهرست دارندگان معوق بانکی قرار گرفته اند، چراکه براساس تکلیف بانک باید مابه التفاوت نرخ ارز می‌پرداختند که امیدواریم با مساعدت بانک مرکزی این مشکل حل شود.

رئیس زاده ادامه داد: فعالان اقتصادی منتظر ابلاغ دستور العمل این مصوبه از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور هستند تا از بلاتکلیفی خارج شود.

پندار سیستم

وی اظهار داشت: از سوی دیگر به دلیل تحریم‌ها بانک مرکزی در شرایط ویژه ای قرار گرفته است و نتوانسته سهم بانک‌های عامل را بپردازد و بنابراین بار مالی بر شبکه بانکی کشور تحمیل شده است که برای حل این مشکل باید در لایحه بودجه سال ۹۴ و در بخش دیون مبلغی پیش بینی شود تا بتوان این مشکل را حل کرد.

به گزارش مهر، هیات امنای حساب ذخیره ارزی در جلسه ۲۰ مرداد ۹۳ کمیسیون اقتصاد به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد ماده ۸۵ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ مصوبه شماره ۱۸۳۳۰۲/۴۹۸۵۴ مورخ ۱۱ اسفند ۹۲ هیات امنای حساب ذخیره ارزی را اصلاح کرد.

بر این اساس مهلت مقرر در بند ۱ و تبصره های ۲ و ۴ آن تا پایان آبان ۱۳۹۳، در تبصره ۱ بند ۱ تا پایان بهمن ۱۳۹۳ و در بند ۵ تا پایان سال ۱۳۹۳ تمدید می‌شود.

همچنین بند ۲ نیر به شرح زیر اصلاح می شود:

۲-تسهیلات گیرندگانی که تسهیلات آنها تا پایان آبان ۱۳۹۳ در دوره تنفس قرار دارند نیز در صورت ارایه تقاضا به بانک عامل ظرف مهلت یاد شده ( پایان آبان ۱۳۹۳) مشمول بهره مندی از دو برابر شدن مدت بازپرداخت اقساط مندرج در مصوبه ارکان اعتباری بانک عامل خواهند شد.

بر اساس مصوبه دولت تسهیلات گیرندگانی که وفق مهلت های مقرر در مصوبه مذکور تقاضای خود را به بانک عامل ارائه و بانک عامل نیز با انجام محاسبات وانعکاس نتایج حاصله به متقاضیان ، تکلیف تسهیلات گیرندگان مذکور را در استفاده از مزایای مصوبه یاد شده معین و اسناد/قرارداد مربوط را تنظیم کرده‌اند، از شمول این مصوبه مستثنی است. این مصوبه در تاریخ ۴ شهریور ۹۳ از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.