نرم افزارحسابداری صدگان

افت هاي طبيعي در بازار بورس!

0 2,424

حسابداراپ

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۲.۱۲.۱۹ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۲۶۱ واحد کاهش به رقم ۵۷۱۰۳ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۳۴۹ واحد کاهش عدد ۱۴۹۸۷۷ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۲۹۶ واحد افت به رقم ۷۷۲۱۹ واحد رسيد.

همچنین در این روز پالایش نفت بندرعباس با ۶۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۸ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۴ واحد افت به رقم ۷۳۳ واحد رسید.

در این شرایط امروز پالایش نفت تهران با ۱ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس با ۱ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم ۳۷۹۳ میلیارد ریال رسید.

دیگر نزول شاخص طبیعی است و دلیل هم نمی خواهد مسئولین بورسی هم به نظر می رسد این روز ها به بهانه اتمام سال دیگر قصد ندارند بطور جدی به این مسئله بپردازند و از اخبار این روزها می توان فهمید که مهمترین دغدغه آنها افتتاح ساختمان جدید شرکت بورس می باشد. البته بد نیست برای این ساختمان جدید فعالان جدیدی را هم تدارک ببیند چراکه به نظر نمی رسد فعالان فعلی که علی رغم عدم جدیت مسئولین بصورت جدی با زیان سرمایه گذاری مواجه اند تمایلی به ادامه فعالیت در بازار سرمایه در سال جدید داشته باشند.

پندار سیستم

به گزارش بورس نیوز، شاخص که این روزها بدون نیاز به دلیلی همچنان روند کاهشی دارد در روز جاری نیز با همکاری گروه های پتروشیمی، پالایشی بانکی و در مجموع کلیه نمادهای مطرح افت کرد تا نشان دهد نه اخبار سیاسی مثبت و نه گزارش های شرکت های بورسی تأثیری در تغییر روند آن ندارد.

امروز در گروه پتروشیمی به جز در نماد پتروشیمی خراسان سایر نمادهای مطرح افت قیمت را تجربه نمودند. در گروه بانکی بجز نماد بانک ملت سایر نمادها با افت قیمت بکار خود پایان دادند اما در این گروه معاملات اوراق “تسه” با رشد خوبی همراه بود گفتنی است با توجه به وضعیت نابسامان بازار سرمایه و پیش بینی برخی کارشناسان در خصوص احتمال رونق بازار مسکن در سال آینده بنظر می رسد خریداران مسکن از هم اکنون به استقبال سال ۹۳ رفته اند البته این موضوع زنگ خطری نیز برای بازار سرمایه محسوب می شود چراکه بازار مسکن و ارز و طلا همواره جزو رقبای سنتی بازار سرمایه محسوب می شوند و در همین مدت ۴۵ روزه که بورس روند نزولی داشت شاهد انتقال بخشی از سرمایه ها به بازارهای مذکور بوده ایم.

در گروه سرمایه گذاری ها نیز که در چند روز گذشته شاهد رشد حجم معاملات آنها بودیم امروز افت قیمت به ثبت رسید شرکت های سرمایه گذاری غدیر و امید از جمله نمادهای این گروه بودند که در روز جاری با افت قیمت بکار خود پایان دادند.

به گزارش بورس نیوز اوضاع درگروه پالایشی امروز بصورت ملموسی بهتر از سایر گروه ها بود بطوریکه اغلب نمادهای مطرح این گروه مانند پالایش نفت بندرعباس با رشد قیمت بکار خود پایان دادند که در جای خود باعث شگفتی است. امیدواریم این روند ادامه یابد هرچند در روزهای اخیر به وفور شاهد تغییرات لحظه ای در روند گروه ها هستیم.

سیمانی ها امروز جزو معدود گروه هایی بودند که اکثر نمادهای آن به رنگ سبز درآمدند. برخی از کارشناسان معتقدند این گروه چشم انداز روشنی در سال آینده پیش روی دارد و رشد فعالیت عمرانی را دلیل این پیش بینی می دانند. ولی باید توجه داشت این صنعت انرژی بر در سال آینده با چالش بزرگی به نام اجرای مرحله دوم طرح تحول اقتصادی مواجه است.

به گزارش بورس نیوز: دوگروه املاک و مستغلات به همراه خوردویی ها نیز امروز نتوانستند توفیقی حاصل نماید و در نهایت اکثریت قریب به اتفاق نمادهای این دو گروه نیز با افت قیمت مواجه شدند.

در نهایت گفتنی است بیش از ۵۹۲ میلیون سهم در بورس و ۱۱۹میلیون سهم در فرابورس مورد معامله قرار گرفت که نمادهای پتروشیمی پردیس، “وصندوق”و “خبهمن” بیشترین حجم معاملاتی را بخود اختصاص دادند و در مجموع خودرویی ها بیشترین تقاضای فروش و در مقابل برخی نمادهای شیمیایی ها بیشترین تقاضای خرید را ازآن خود کردند. گفتنی است سمت عرضه بر تقاضا قدرت محسوسی داشته و به احتمال فراوان این روند با نزدیک شدن به پایان ماه و رسیدن زمان تسویه اعتبارها افزایش نیز خواهد یافت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.