نرم افزارحسابداری صدگان

رونمايي از سامانه تالار گفتگوي فناوري اطلاعات در وزارت اقتصاد

0 540

حسابداراپ

سامانه تالار گفتگوي فناوري اطلاعات وزارت امور اقتصادي و دارايي با هدف تعامل پذيري و تسهيل و تعامل موثر در امور اين وزارتخانه در حوزه هاي مختلف و بطور مشخص حوزه مرتبط با فناوري اطلاعات به بهره برداري رسيد.

پندار سیستم


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، در اين مراسم كه با حضور مديركل دفتر وزارتي، مديران كل ستادي و كارشناسان مركز نوسازي و تحول اداري برگزار شد، صادقي گلمكاني با اشاره به موفقيت هاي چشم گير دو سال اخير در حوزه IT اظهار داشت:كارهاي زيادي در اين حوزه صورت گرفته اما تا رسيدن به اهداف عالي راه طولاني در پيش است.
وي افزود:انجام اينگونه اقدامات نشان مي دهد وزارتخانه تلاش مي كند IT را در ستاد و زير مجموعه وزارت اقتصاد عجين نمايد.
معاون پشتيباني و توسعه منابع وزارت اقتصاد با تأكيد بر لزوم آشنايي بيشتر همكاران با IT خاطر نشان كرد:در قرن حاضر همه ما بايد تلاش كنيم خودمان را با شرايط روز جهاني وفق دهيم.
صادقي گلمكاني گفت:يكي از كارهايي كه در راستاي بكارگيري از IT در وزارت اقتصاد توسط مركز نوسازي و تحول اداري صورت گرفت استقرار تالار گفتگوي فناوري اطلاعات بوده كه در راستاي تحقق اهداف تعامل پذيري و تسهيل و تعامل موثر در امور وزارت اقتصاد در حوزه هاي مختلف مرتبط با فناوري اطلاعات بود.
وي اظهار اميدواري كرد در آينده با حذف كاغذ در ارائه گزارشات هم سرعت و دقت كارها را بالا برده و هم صرفه جويي لازم را داشته باشيم.
صادقي گلمكاني اهداف راه اندازي اين سامانه را پاسخگويي سريع و شفاف، تسهيم دانش، انتقال تجارب و بهينه سازي ارتباطات در مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي عنوان كرد .
معاون پشتيباني و توسعه منابع خطاب به مديران وزارتخانه گفت: بايد مسائل IT را جدي بگيريد تا وزارت اقتصاد بتواند در اين حوزه در سطح كشور حرف اول را بزند كه رسيدن به اين هدف مستلزم علاقه مندي و پيگيري مديران وزارتخانه مي باشد.
وي يادآور شد:سامانه گزارشات مقام عالي وزارت نيز در جهت سرعت بخشيدن به مكاتبات مربوط به معاونين وزارتخانه به وزير در حال راه اندازي مي باشد.
در ادامه اين مراسم رئيس مركز نوسازي و تحول اداري با بيان اهميت توسعهIT  در وزارتخانه اظهار داشت:حوزه تكنولوژي اطلاعات آنقدر با سرعت پيشرفت كرده كه گذشت زمان را به خوبي احساس نمي كنيم.
رضوي تأكيد كرد:سرمايه گذاري در حوزه IT يكي از بالاترين ارزش هاي افزوده در سرمايه گذاري براي جوامع مختلف و گاهي رقم آن يك به هفتصد مي رسد.
وي تصريح كرد:تالار گفتمان فناوري اطلاعات بخشي از فرآيند مديريت دانش است كه جزئي از اقتصاد دانش به حساب مي آيد.
رئيس مركز نوسازي و تحول اداري خاطرنشان كرد: فضاي حوزه مديريت دانش خلق، انتشار و بهره برداري از دانش است.
رضوي افزود يكي از گامهاي اساسي در اين حوزه، تبديل تجربيات است كه بعنوان يك ساختار،  به مدد تعامل و حضور مديران و كارشناسان وزارتخانه محتوا و شكل پيدا مي كند.
رئيس مركز نوسازي و تحول اداري در خصوص امكانات سامانه مذكور اظهار داشت:مرحله اول از ۱۳ اتاق گفتگو تشكيل شده كه قابل توسعه است.
وي افزود: اين سامانه به ايجاد يك هويت واحد در وزارتخانه كمك مي كند و فرصتي خواهد بود تا افراد با هم تعاملات بهتري برقرار كنند و هويت مشترك وزارتخانه قوام يابد.
رضوي تدوين استراتژي هاي لازم توسعه IT در وزارتخانه و واحدهاي تابعه را از مهمترين اقدامات مركز نوسازي و تحول اداري عنوان كرد.
وي افزود:در جهت تكميل اين فرآيند بايد توانيم داده ها را تجزيه و تحليل كنيم و از نتايج آن بهره برداري نمائيم.
رضوي در پايان سخنان خود گفت:سامانه گزارشات ويژه و سامانه مديريت استراتژيك در قالب اين سامانه راه اندازي گرديد.
در ادامه اين مراسم معاون مركز نوسازي و تحول اداري به بيان فرايندها،‌ امكانات و قابليت هاي تالار گفتگوي فناوري اطلاعات وزارت امور اقتصادي و دارايي پرداخت.
احمديان گفت:اين سامانه آمادگي لازم براي پاسخگويي به مسائل استانها و نيز ديگر سازمانها را دارد.
وي تاكيد كرد:همه مديران براي تعامل پذيري و جمع آوري دانش مي توانند از اين سيستم استفاده نمايند.
احمديان در پايان از همكاري و مشاركت كارشناسان حوزه IT مركز نوسازي در راستاي تكميل و راه اندازي اين سامانه تقدير كرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.