نرم افزارحسابداری صدگان

پرواز شاخص بورس در ارتفاع ۶۲ هزار واحدی

0 552

حسابداراپ

شاخص بورس با افزایش ۱۰۸۹ واحدی در معاملات بازار سهام امروز به قله ۶۲ هزار واحدی پا گذاشت.


پندار سیستم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با پایان یافتن زمان معاملات بازار، شاخص بورس با رشد ۱.۷۹ درصدی و افزایش ۱۰۸۹ واحدی، به ارتفاع ۶۲ هزار واحدی گام نهاد.

بر اساس این گزارش، دماگر بورس امروز رکورد ۶۲۰۵۳ واحدی را به ثبت رسانده تا با این اتفاق ارزش روز بازار از مرز ۳۰۳ هزار میلیارد تومان بگذرد که نشان از ورود نقدینگی جدید و جذب بیشتر سرمایه‌های سرگردان از بازارهای موازی به بازار سهام است.
همچنین نماد شرکت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، صنایع پتروشیمی‌ خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، و بانک ملت بیشترین تأثیر مثبت و شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز و سرمایه گذاری شاهد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشته‌اند.
در مجموع بازار سهام در اولین روز کاری هفته جاری در حالی به کار خود پایان داد که طی بیش از ۶۶ هزار نوبت معامله، افزون بر ۶۸۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم به‌ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان داد و ستد شد.
به‌نظر تحلیلگران بازار، کسادی بازار سکه و طلا و لغو تحریم‌های بین المللی ۷ بانک ایرانی از جمله عوامل تأثیرگذار در رونق بورس و صعودی شدن روند شاخص است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.