نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای فاز دوم بیمه کارگران ساختمانی در انتظار سهمیه تامین اجتماعی

1 517

حسابداراپ

 نایب رییس کانون انجن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به بیمه شدن ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی در مرحله اول گفت: منتظر سهمیه از سوی تامین اجتماعی هستیم تا فاز دوم این طرح را اجرایی کنیم.


هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اجرای مرحله اول بیمه کارگران ساختمانی گفت: در مرحله اول اجرای این طرح ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و دفترچه‌هایشان صادر شد و ما منتظر اجرای ۱۰۰ هزار نفر در مرحله دوم در سراسر کشور هستیم.

پندار سیستم

وی در پاسخ به اینکه در راستای حذف سهمیه کارگران ساختمانی قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی اجرایی خواهد شد پاسخ داد: در راستای این قانون حذف سهمیه بیان می شود و به دنبال این موضوع هستیم که طی دیداری با ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مسائل و مشکلات را مطرح کرده و این قانون را اجرایی کنیم.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در مصوبه مجلس منبع تامین درآمد بیمه کارگران ساختمانی را  از محل مالیات بر ارزش افزوده تعیین کرده است گفت: قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، منبع بیمه کارگران را از محل صدور پروانه‌های ساختمانی مشخص کرده است که با مصوبه مجلس این قانون تغیییر کرد.

وی با اعلام اینکه امسال برای بیمه کارگران ساختمانی سقف ۲۰۰ هزار نفر تعیین شده است تاکید کرد: در فاز اول برنامه ریزی شد تا مراحل پذیرش و بیمه ۱۰۰هزار نفر انجام شود که از اول خرداد ماه سال جاری این ثبت نام آغاز و دفترچه های آنها صادر شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور  تاکید کرد: در مرحله اول اولویت با کارگرانی بود که در سالهای ۸۸،۸۹ و ۹۰ کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ‌ای دریافت کرده بودند و سایر کارگرانی که در سال ۹۱ از سازمان فنی و حرفه ای کارت مهارت دریافت کرده اند در نیمه دوم سال به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند که در حال حاضر منتظر سهمیه جدید تامین اجتماعی هستیم.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمدعلی عمت می گوید

    باسلام وخسته من یک کارگرهستم ۴تافرزنددارم که نمی توانم بیمه ازادشوم درسال ۸۹مدرک ازفنی وحرفه ای گرفتم ودرسال ۹۱بیمه شدم امادرسال ۹۲ به علت مشکلات چنماه نتوانستم کارکنم وبیمه ام راپرداخت کنم بعداز۸ماه مراجعه به تامین اجتماعی گفتن بیمه من قطع شده ودراین خصوص هیچ ابلاغیه بهم ندادن که زودتراطلاع رسانی کنن من احتیاج به بیمه دارم دائم به سایت مراجعه میکنم تاببینم چه موقع میتوانم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی فرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.