نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص به چند قدمی کانال ۶۱ هزار واحد رسید.

0 476

حسابداراپ

 شاخص بورس تهران آخرین روز کاری هفته جاری را با رشد ۹۰۷ واحدی و قرار گرفتن در چند قدمی رسیدن به قله ۶۱ هزار واحد به پایان رساند تا سهامداران با امیدواری هفته آینده را شروع کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاخص بورس تهران که روز گذشته رکورد دستیابی به کانال ۶۰ هزار واحد را برای دومین بار کسب کرد، امروز نیز با رشد ۹۰۷ واحدی به رقم ۶۰ هزار و ۹۶۴ واحد رسید.

پندار سیستم

بر این اساس بورس تهران تا فتح قله ۶۱ هزار واحد برای دومین بار تنها چندین قدم فاصله دارد که با تدوام این رشد در هفته آینده می‌توان به پس گیری رقم ۶۱ هزار واحد امیدوار بود.

بر اساس این گزارش، باتوجه به افزایش قیمت اکثر شرکت‌های بورسی به دلیل شرایط آرام اقتصادی، تصمیمات خوب دولت برای بهبود شرایط تولید و رونق اقتصادی و حذف برخی تحریم‌ها، ارزش بورس تهران نیز به بیش از ۲۹۷ هزار میلیارد تومان رسید. البته ارزش بورس تهران کمتر از یک ماه گذشته به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده بود که با افت روند نزولی قیمت شرکت‌ها، به ۲۹۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده بود که در حال حاضر در حال افزایش است.

گفتنی است هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، بانک پاسارگاد، مپنا و بانک صادرات بیشترین نقش را در رشد شاخص به خود اختصاص داده اند.

همچنین، با توجه به اینکه طی هفته گذشته اکثر شرکت‌ها با افت قیمت روبه رو شده بودند با بازگشت رونق به بورس تهران، نه تنها افت هفته گذشته را جبران کردند بلکه بیش از میزان افت خود قیمت‌ها افزایش یافت. البته دلیل اصلی رشد فعلی شاخص علاوه بر اینکه خبر منفی نه در اقتصاد نه در مسائل منطقه‌ای وجود ندارد، شرکت‌ها در آستانه ارائه گزارش‌های ۶ ماهه خود هستند و سهامداران تا حدی در انتظار ارائه این گزارش‌ها بوده اند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.