نرم افزارحسابداری صدگان

سیستم حسابداری تعهدی شهرداری قم آغاز به کار کرد.

0 1,253

حسابداراپ

آیین افتتاحیه پروژه تبدیل مبنای حسابداری شهرداری قم از نقدی به تعهدی با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهرنیوز، معاون اداری و مالی شهردار قم در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد گفت: تبدیل سیستم حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی خواسته دیرین شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهر قم بوده است.

رضا پوریافر استقرار حسابداری تعهدی در شهرداری قم را یکی از تاکیدات شهردار قم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که ما در بحث شفاف‌سازی حساب‌ها، درآمد‌ها، هزینه‌ها،‌ دارایی‌ها و… داشتیم نیازمند جدی به استقرار این سیستم در شهرداری بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای استقرار سیستم حسابداری تعهدی اشاره کرد و افزود: استقرار این سیستم به شفافیت مالی که مورد تاکید شهردار قم است کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم استقرار سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم را تحقق یکی از آرزوهای ۱۴ ساله شورای اسلامی شهر قم دانست.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر سیستم حسابداری نقدی را یکی از معضلات و مشکلات شهرداری‌ها دانست و یادآور شد: شورای شهر سوم و شهردار قم در این خصوص بسیار پیگیری کردند و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های صورت گرفته هستیم.

شهردار قم نیز در ادامه استقرار حسابداری تعهدی در شهرداری قم را یکی از اتفاقات بزرگ و زیربنایی شهر دانست.

پندار سیستم

وی اجرای حسابداری تعهدی را برای مردم، شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت اثربخش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسایل و مشکلاتی که شهرداران مناطق با آن مواجه هستند نبود ثبت و ضبط حسابداری تعهدی است.

محمد دلبری با اشاره به معایب سیستم حسابداری نقدی ابراز داشت: متاسفانه در این سیستم در بسیاری از موارد حجم تلاش‌ و زحمات همکاران ما در شهرداری و شهرداران مناطق هیچگونه انعکاسی ندارد و ثبت و ضبط نمی‌شود.

وی زیرساخت عمران و آبادانی را شفاف‌سازی حساب‌ها دانست و تاکید کرد: زیرساخت بودجه‌ریزی و بودجه محوری ثبت و ضبط و پیش‌بینی صحیح حساب‌ها است و این موارد مستلزم پیاده‌سازی سیستم حسابداری تعهدی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز آغاز به کار اساسی‌ترین فرایند ساختار نظام مالی شهرداری رقم می‌خورد.

مجید اخوان خاطرنشان کرد: یکی از مزایای مهم حسابداری تعهدی این است که تمام دارایی‌های شهرداری که شناسایی نمی‌شود و بروز و ظهور درستی در صورت‌های مالی ندارد را به ثبت برسانیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این استقرار سیستم حسابداری تعهدی با اهتمام و اراده مجموعه شهرداری قم و هماهنگی‌ها همه حوزه‌ها و لینک شدن با نرم‌افزار مالی شهرداری و نرم‌افزار شهرسازی به نتیجه مثبت دست یابد.

در بخش دیگری از این مراسم با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم و معاون اداری و مالی شهرداری قم حکم مسئولیت اجرای پروژه تبدیل مبنای حسابداری شهرداری قم از نقدی به تعهدی به علیرضا یامولا اهدا شد.

شهردار قم در حکم خود آورده است: جناب آقای علیرضا یامولا با استناد به مصوبه ۱۸۵۹۴ شورای اسلامی شهر مبنی بر اجرای پروژه حسابداری تعهدی به موجب این حکم و به موجب حفظ سمت قبلی مسئولیت اجرای پروژه تبدیل مبنای حسابداری شهرداری قم از نقدی به تعهدی به جنابعالی ابلاغ می‌شود.

محمد دلبری در این حکم تصریح کرده است: اجرای امور با تکیه بر اصول راهبردی و سیاست‌های کلان شهرداری قم در راستای استقرار سیستم حسابداری تعهدی پایه‌ریزی و بودجه‌ریزی عملیاتی مورد تاکید است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.