نرم افزارحسابداری صدگان

فرار مالیاتی، دردی که هنوز درمان نشده است.

0 848

حسابداراپ

فرار پول و سرمایه به یکی از مهمترین معضلات اقتصاد جهان تبدیل شده، اما هنوز تدبیری برای آن نیست.


فرارهای مالیاتی به معضل مهم اقتصاد بین المللی تبدیل شده و بسیاری از کشورهای پیشرفتۀ جهان امروز به راههای جلوگیری از آن با تدوین قوانین و فیلترهای بین المللی می‌اندیشند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ تریبون، طبق آماری که هفتۀ پیش از سوی پارلمان اروپا منتشر شد، سالانه نزدیک به ۱.۰۰۰ میلیارد یورو از پول دولتی به دلیل فرار مالیاتی از دست می‌رود و در واقع همین اقتصاد زیرزمینی نزدیک به ۲۰% از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. در یک مقایسه ساده، بودجۀ اروپا در سال ۲۰۱۲، ۱۴۷.۲ میلیارد یورو بود، در حالیکه کسر بودجه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در همان سال رقم ۵۱۴ میلیارد یورو را نشان می‎‌داد.

پندار سیستم



بسیاری از اقتصادهای پیشرفته در تلاش برای حل معضل فرار مالیاتی هستند اما هنوز ساز و کار جامعی برای گسترش آن پیدا نشده است. تبادل اطلاعات بین بانکی از جمله راهکارهایی است که برای مقابله با این معضل در نظر گرفته شده است. بسیارند کشورهایی که با شرایط آسان مالیاتی، حجم قابل توجهی از پول و ثروت را به کشورشان جذب می‌کنند؛ در اروپا، سوئیس، بلژیک، لوکوزامبورگ و اتریش از جمله آنها هستند. در قارۀ آسیا نیز سنگاپور و هنگ کنگ نزدیک به ۱.۲۰۰ میلیارد یورو، پول ساکنان سایر کشورهای جهان را به خود جذب کرده‌اند. در حالیکه این رقم برای سوئیس ۲.۲۰۰ میلیارد دلار بوده است. با این حال فشارهای زیادی برای محدود کردن فرار سرمایه‌ها در اروپای غربی و آمریکا در جریان است که می‌تواند تغییرات مهمی را در این مسیر ایجاد کند.



در اینفوگرافیک ذیل بخشی از آمار و ارقام فرار مالیاتی در اروپا را مشاهده می‌کنید:



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.