نرم افزارحسابداری صدگان

رشد شاخص بورس غیر واقعی است.

0 512

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به بالا بودن شاخص بورس در ماههای اخیر گفت: واقعیت مسئله چیزی فراتر از نرخ رشد اعلامی از سوی مسئولین ذی ربط است بطوریکه در اغلب مواقع رشد شاخص بورس غیر حقیقی بوده و در واقعیت رشدی وجود ندارد.

 

محمد حسن نژاد درگفت و گو با خانه ملت، ضمن بیان این مطلب افزود: مسوولان سازمان بورس با تغییر واحد پولی در محاسبه EPS یا همان سود هر سهم ،بجای محاسبه آن با نرخ دلار آنرا بر حسب ریال محاسبه می‌کنند در نتیجه سودهر سهمEPS)) از لحاظ ریالی چند برابرمی شود که این سود حقیقی نیست.

نماینده مردم مرند وجلفا در مجلس شورای اسلامی‌گفت: بطور مثال یک شرکت فولادی که محصولاتش را در بورس کالا به فروش می رساند، واردات خود را با دلار حدود ۳۵۰۰تومان انجام می دهد و درنتیجه محصولات خود را با افزایش قیمت می فروشد و این موضوع باعث افزایش چند برابری EPS))ریالی می شود و باید به این نکته توجه داشت که نسبت قیمت به درآمد هر سهم (P/E) در بورس بالا نرفته است.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت :اگرEPS)) به شاخص قیمت مصرف کننده تبدیل شود یا بطور مثال مقایسه ای بین قدرت خرید سکه در سال گذشته با سال جاری شود متوجه خواهیم شد در بازار بورس خیلی رشد نداشته ایم.

حسن نژاد اظهار کرد:باید توجه داشته باشیم کشورهای پیشرفته بازار سرمایه قدرتمندی دارند و ما نیز برای رشد بازار بورس و سوق دادن نقدینگی جامعه به سمت بورس باید فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم.

وی افزود: باید نیازهای بازار سرمایه را مهندسی و با توجه به نیازهای سرمایه گذاران ابزارسازی کنیم و با دانش از بازار حمایت لازم را انجام دهیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی در خاتمه گفت: باید بتوانیم بخش تولید را از این بازار تامین مالی کنیم در حال حاضر بازار سرمایه در مقایسه با بازارهایی مانند طلا از شفافیت معاملاتی بیشتری برخوردار است و بازارآنلاینی می باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.