نرم افزارحسابداری صدگان

نامه شماره: ۲۱۹۰۹۳/۱۲۱ مورخ ۹۲/۰۲/۱۰ سازمان بورس اوراق بهادار – ارسال پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی جهت اظهارنظر

0 906

حسابداراپ

مدیران محترم ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران

مدیران و شرکای محترم موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار


 با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضر هستید امروزه مشارکت سرمایه‌گذاران خرد و کلان در نظام‌های اقتصادی از راه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی فعال در بازارهای سرمایه‌ به نحو قابل توجهی گسترش یافته است و از این رو حفظ منافع سرمایه‌گذاران، ارتقای شفافیت اطلاعات و ایجاد بستر مناسب برای کمک به مدیران شرکت‌ها به منظور ایفای مسئولیت پاسخگویی و ارتقای سطح کارآیی و اثر بخشی عملیات به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع مختلف نظارتی و اجرایی تبدیل شده است. تحقق این امور مهم مستلزم وجود ضوابط استوار و ساز و كار‌های اجرایی مناسب است كه مهمترین آنها نظام راهبری شرکتی می‌باشد.

پندار سیستم


با توجه به مطالب فوق و در راستای اجرای ماده ۳۵ دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (اصلاحیه مصوب ۱۵/۰۵/۱۳۹۰)، تدوین و تصویب دستورالعمل راهبری شرکتی برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در دستور کار هیئت‌مدیره این سازمان قرار دارد. از این‌رو، به پیوست ، پیش‌نویس دستورالعمل که با توجه به مطالعات انجام شده در شرکت بورس اوراق بهادار و این سازمان و همچنین بررسی‌های صورت گرفته در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است، جهت استحضار و اظهارنظر ارسال می‌گردد.


خواهشمند است دستور فرمایید نظرات و پیشنهادات اصلاحی در خصوص دستورالعمل فوق، که به غنای آن کمک شایانی خواهد نمود، حداکثر تا تاریخ ۱۰/۰۳/۹۲  به این سازمان ارائه گردد.

 

با تجدید احترام

آزاده مداحی

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.