نرم افزارحسابداری صدگان

توجه فعالان اقتصادي به استفاده از تكنيك رايانش ابري

0 698

حسابداراپ

معاون توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت، تكنيك رايانش ابري ر تامين زنجيره ارزش تجاري واحدها را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين فرهنگ بايد  در بين فعالان اقتصادي به عنوان محركي در افزايش بهره وري مهم تلقي شود.

 

به گزارش شاتا؛ « محمد صادق مفتح » در نشست خبري اولين همايش رايانش ابري و محيط كسب وكار با اشاره به ضرورت توجه بيش از پيش به موضوع فناوري اطلاعات در توسعه صنعتي و تجاري كشور افزود: امروزه صنعت فناوري اطلاعات به عنوان يك توانمندساز و عامل كاهنده هزينه ها در دنيا محسوب مي شود از اين رو نقش اين صنعت در پيشبرد اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت انكار ناپذير است.

وي با بيان اينكه تكيه بر كاهش هزينه هاي مبادله در ارائه خدمات همچنين كاهش قيمت تمام شده  و ارتقاء توانمندسازي اين بخش ازصنعت همواره مورد توجه و اهميت خاصي قرار داشته است تصريح كرد: از عوامل موثري كه به عنوان زيرساخت در توسعه صنعت فناوري اطلاعات مطرح است موضوع استفاده از امكانات و ويژگيهاي طرح رايانش ابري است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اشتراك گذاشتن انواع خدمات، از سخت افزار گرفته تا شبكه و انواع نرم افزارها را از ويژگيهاي اين طرح برشمرد و گفت: استفاده از رايانش ابري ظرفيت بزرگي است كه خدمات را به صورت اجاره اي به متقاضيان ارائه مي كند كه دراين صورت علاوه بر كاهش هزينه هاي تمام شده در زنجيره توليد، به كاهش زمان و ارتقاي بهره وري نيز كمك مي كند.

وي استفاده از رايانش ابري را گام بزرگي در توسعه فناوري اطلاعات در كشور ذكر كرد و افزود: در مبحث فناوري اطلاعات شاهد كاهش هزينه ها هستيم كه دراين بين تكنيك استفاده از رايانش ابري مي تواند در كاهش هزينه هاي تجهيز به شدت موثر باشد.

معاون توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: اطلاع رساني لازم به متقاضيان و افزايش ميزان آگاهي آنان  از اجراي اين تكنيك كه به بهره وري بيشتر منجر خواهد شد از برنامه هايي است كه به شدت دنبال مي شود و اميدواريم اين فرهنگ  در بين فعالان اقتصادي مهم شمرده شود.

مفتح در ادامه با اشاره به وضعيت و جايگاه رايانش ابري در توسعه صنعت IT  كشورهاي مختلف دنيا اظهار كرد: براساس آمارها، هزينه مالكيت نرم افزار ها و سخت افزارها در طول ۳ سال همزمان با استفاده از طرح رايانش ابري ۵۴ درصد كاهش پيدا كرده است به عبارت ديگر هزينه ها دراين زمينه به كمتر از نصف كاهش پيدا كرده است.

پندار سیستم

به گفته وي ،براساس پيش بيني ها در سال جاري ميلادي ۴۴ درصد اطلاعاتي كه جابه جا خواهد شد در شبكه هاي مختلف IT  و در بستر رايانش ابري انجام شده است كه اين رقم در سال ۲۰۱۴ به ۷۵ درصد خواهد رسيد.

معاون توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بيان اينكه استفاده از رايانش ابري از سال ۲۰۰۸ در دنيا مطرح شده است افزود: مي توان اهميت اين طرح را با توجه به اينكه بيش از ۵ سال از عمر شكل گيري آن نگذشته است درك كرد چرا كه استقبال متقاضيان از اين طرح در توسعه صنعت فناوري اطلاعات بسيار بالا بوده است.

وي بازار رايانش ابري در سال ۲۰۱۰ را حدود۶۸.۵ ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: براساس برآوردها ، در سال ۲۰۱۴ اين بازار به ۱۴۸.۸ ميليارد دلار خواهد رسيد و در سال ۲۰۱۵ از مرز ۲۲۰ ميليارد دلار خواهد گذشت.

مفتح همچنين با بيان اينكه استفاده از دانش فناوري اطلاعات در توسعه اقتصادي كشورها انكارناپذير است خاطر نشان كرد و افزود: نا گزيريم به سمت اجراي صنعت فناوري اطلاعات و به دنبال آن طرح رايانش ابري پيش رويم كه دراين ميان آگاه سازي و فرهنگ سازي براي جلب توليدكنندگان وصاحبان صنايع به اين سمت ضروري است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه اين طرح در كشور ما تازه و نوپاست بايد تلاش كنيم فرهنگ سازي لازم براي اجراي اين طرح در كشور نهادينه شود و مديران را براي اجراي اين طرح ترغب كنيم .

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، برگزاري همايش هايي از اين دست را در معطوف كردن نگاهها به سمت استفاده از تكنيك رايانش ابري از سوي شركتها و فعالان اقتصادي حائز اهميت خواند و گفت: اقدامات زير ساختي خوبي در اين زمينه در حال انجام است و بايد برنامه هاي ترويج اين فرهنگ با مديريت و برنامه ريزي دقيق همراه شود.

به گفته مفتح، رايانش ابري بستر لازم را براي تجهيز واحدهاي صنعتي و تجاري به  استفاده از تكنولوژي IT هموار مي كند و ضريب نفوذ فناوري اطلاعات در شركتها و واحدهاي صنعتي را افزايش و نقش خود را به عنوان توانمندساز  پر رنگ تر مي كند.

وي نقش دولت را براي ايجاد زير ساختها دراين زمينه موثر دانست و بر حضور هر چه بيشتر وزارت  صنعت، معدن و تجارت بر عملياتي كردن اين موضوع تاكيد كرد.

يادآور مي شود: اولين همايش رايانش ابري و كسب و كار در روزهاي نهم و دهم ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.