نرم افزارحسابداری صدگان

حل مشکل مالیات ارزش افزوده آهن‌فروشان

0 758

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: مشکل مالیاتی آهن‌فروشان در جلسه مشترک دیشب در محل استانداری تهران حل و قرار شد قانون به نحو شایسته اجرا شود.


علیرضا طاری‌بخش در ‌گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اعتراض برخی از آهن‌فروشان به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: در جلسه مشترکی که دیشب در محل استانداری تهران با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان، معاون سازمان امور مالیاتی، رؤسای سازمان مالیاتی شهر تهران و استان تهران برگزار شد، مشکل آهن فروشان حل شد.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی افزود: در این جلسه توافق شد قانون مالیات بر ارزش افزوده به نحو شایسته اجرا شود و فاکتورهای واقعی برای خرید و فروش آهن تهیه و ارائه شود و اعتبار مالیاتی که بر اساس ماده ۱۹ و ۲۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شرط ارائه فاکتور واقعی است، اعمال شود.


پندار سیستم

طاری‌بخش افزود: آهن‌فروشان ادعا می‌کردند که هنگام خرید آهن از افرادی که به صورت عمده در حد صد هزار تن از بورس کالا خریداری می‌کنند و به آنها می‌فروشند، آنها هنگام خرید امکان دریافت فاکتور ندارند، در حالی که ماده ۲۱ و  ۱۹ قانون می‌گوید اعتبار مالیاتی به شرط دریافت و ارائه فاکتور خرید و فروش است و در این جلسه توافق شد، قانون به نحو شایسته اجرا شود.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: با هماهنگی و توافق در جلسه دیشب قرار شد، آهن‌فروشان از امروز مغازه‌های خود را باز کرده و قانون را اجرا کنند و اعتبار مالیاتی آنها در صورتی اعمال خواهد شد که فاکتور واقعی خرید و فروش ارائه کنند.


وی تأکید کرد: ممکن است در برخی موارد استثناء وجود داشته باشد که امکان صدور فاکتور برای اقلام خریداری شده نباشد، اما این یک قاعده نیست و قانون می‌گوید همه خرید و فروش کالا برای اعمال اعتبار قانونی نیاز به فاکتور واقعی دارد.


به گزارش فارس بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که حلقه‌های مختلف خرید و فروش یک کالا بدون ایجاد ارزش افزوده تکرار شود، باید فاکتور خرید و فروش دریافت و صادر شود و اگر مالیات بر ارزش افزوده در حلقه‌های تکراری وصول شود، با ارائه مستند و فاکتور واقعی مالیات تکراری مسترد خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.