نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات نامه‌نگاری مجلس با کارگران/ بازگشت دوباره به میز اصلاح قانون کار

0 770

حسابداراپ

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از نامه‌نگاری مجلس با کارگران به منظور انجام کارشناسی دوباره برای اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: با مرکز پژوهش‌های مجلس نیز مذاکره خواهد شد.

.

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر از آغاز دور جدید بررسی اصلاح قانون کار از طریق تشکیل کارگروه ویژه کارشناسی کارگران خبر داد و گفت: مجلس از طریق نامه ای خواستار بررسی دوباره درباره اصلاح قانون کار شده است.

.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: قرار است از هفته آینده کار بررسی بر روی مواد اصلاحی قانون کار که یکبار با توافق کارفرمایان پیش تر انجان شده است، دوباره صورت پذیرد.

.

عباسی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس با اطلاع از این موضوع که لایحه ارسال شده قانون کار از سوی دولت حاوی نظرات و توافقات کارگران و کارفرمایان نیست، خواستار انجام دوباره بررسی از سوی کارگران شده اند.

.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مطرح کردند که برای بررسی و ارائه نظر درباره نحوه اصلاح قانون کار، نیازمند اطلاع از نظرات واقعی جامعه کارگری هستند و به همین دلیل کارشناسی دوباره ای را ارائه خواهیم کرد.

پندار سیستم

.

این مقام مسئول کارگری کشور از ارائه نظرات و دیدگاه های جامعه کارگری درباره اصلاح قانون کار به نمایندگان مجلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین قرار است نشستی را نیز با مرکز پژوهش های مجلس درباره اصلاح قانون کار داشته باشیم.

.

به گفته عباسی، هدف نمایندگان مجلس از درخواست ارائه دوباره نظرات کارگران درباره اصلاح قانون کار، دریافت اطلاعات کامل قبل از ارسال لایحه دولت به صحن علنی مجلس است.

.

به گزارش مهر، ارسال لایحه ۸۶ ماده ای اصلاح قانون کار از سوی دولت به مجلس در ماه گذشته انتقادات فراوانی را در جامعه کارگری کشور برانگیخته است.

.

کارگران می گویند هیچ یک از توافقات و نظراتی که آنها از طریق هماهنگی با کارفرمایان در خصوص قانون کار داشته اند در لایحه دولتی اصلاح قانون کار وجود ندارد. با این حال شنیده ها حاکی از آن است که دولت این انتقاد کارگران را نپذیرفته و اذعان می کند موارد مدنظر جامعه کارگری را در لایحه قرار داده است.

.

طبق روال مجلس، پس از اعلام وصول لایحه اصلاح قانون کار ارسال شده دولت به مجلس، بزودی کار بررسی و اخذ نظرات نهایی کارگران درباره چگونگی اصلاح قانون کار انجام و نظر نهایی مجلس در اینباره اعلام می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.