نرم افزارحسابداری صدگان

جلسه هم اندیشی اجرایی شدن دستورالعمل کنترل های داخلی

0 717

حسابداراپ

جلسه هم اندیشی اجرایی شدن دستورالعمل کنترل های داخلی به ابتکار معاونت ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران و با حضور نمایندگان سازمان بورس و مدیران ارشد شرکت های بزرگ بورسی و هلدینگ های حاضر در بازار سرمایه، عصر روز دوشنبه مورخ ۹ بهمن ماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از روابط عمومی بورس تهران، محمد رضا عربی معاونت ناشران بورس تهران گفت:

در این جلسه خانم مداحی، رییس اداره گزارشگری مالی ضمن ارایه توضیحاتی در رابطه با دستورالعمل مذکور و فرایند آماده سازی و ابلاغ آن، به اهمیت این دستورالعمل تاکید کرد و آن را یکی از مهمترین دستورالعمل ها در حوزه شفاف سازی و اطلاع اطمینان دهی به سرمایه گذاران در بورس عنوان کرد.

.

وی گفت: در ادامه نمایندگان شرکت های حاضر در این جلسه ضمن اشاره به نکات و مسائلی در دستور العمل مذکور ابهامات خود را در قالب سوالاتی مطرح کردند که نماینده سازمان بورس توضیحاتی را برای رفع این ابهامات ارائه کرد.

.

پندار سیستم

وی اظهار داشت: بورس تهران در راستای تعامل بیشتر ناشران با نهاد ناظر (سازمان بورس) و به عنوان حلقه ارتباط سازمان و ناشران بورسی اقدام به برگزاری این جلسه کرد و سعی در شفاف شدن وظایف شرکت ها و ناشران برای اجرایی کردن این دستورالعمل داشته است.

.

عربی افزود: بر اساس این دستورالعمل هیات مدیره شرکت ها ملزم به اجرا و پیاده سازی نظام کنترل داخلی شرکت ها بوده و در قالب گزارشات سالانه وضعیت کنترل های داخلی را به مجامع و سهامداران ارایه خواهند کرد.

.

وی توضیح داد: سیستم کنترل های داخلی فرآیندی است که با هدف کسب اطمینان معقول از تحقق اثر بخشی و کارایی عملیات قابلیت اعتماد گزارشگری مالی، رعایت قوانین و مقررات و حفاظت از منابع و دارایی های شرکت توسط هیئت مدیره، مدیریت و کارکنان شرکت پیاده سازی و اجرا می شود.

.

معاونت ناشران بورس تهران یادآور شد:
در راستای حمایت از حقوق سرمایه گذاری، پیشگیری از وقوع تخلفات و نیز ساماندهی و توسعه بازار شفاف و منصفانه اوراق بهادار بندهای ۸،۱۱ و ۱۸ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و با هدف اجرای مواد ۲۵ و ۳۵ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، این دستور العمل در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۱ در ۱۸ ماده و ۲ تبصره به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده که رعایت مفاد این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ آن، برای ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران الزامی است.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.