نرم افزارحسابداری صدگان

تحقق رشد ۷۴ درصدی در ارزش بازار سرمایه

0 605

حسابداراپ

صالح آبادی با تاکید بر تحقق رشد ۷۴ درصدی در ارزش بازار سرمایه تصریح کرد: در بورس کالا از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزار میلیارد تومان و در فرابورس نیز ۲۸ هزار میلیارد تومان معامله صورت گرفت که در مجموع این دو بازار ۸۱ هزار میلیارد تومان عملکرد داشته است.

پندار سیستم

.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تامین مالی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون، از صدور حکم قطعی جرم برای ۳۰ فعال بازار سرمایه خبر داد.
 .
به گزارش مهر، علی صالح آبادی امروز در یک نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت بازار سرمایه کشور پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش بازار سرمایه از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۶۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 .
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از افزایش ارزش فرابورس از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: مجموع ارزش بورس و فرابورس از ۱۲۳ هزار میلیارد تومان به ۲۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 .
صالح آبادی با تاکید بر تحقق رشد ۷۴ درصدی در ارزش بازار سرمایه تصریح کرد: در بورس کالا از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزار میلیارد تومان و در فرابورس نیز ۲۸ هزار میلیارد تومان معامله صورت گرفت که در مجموع این دو بازار ۸۱ هزار میلیارد تومان عملکرد داشته است.
 .
وی ادامه داد: در بورس و فرابورس ۵ میلیون و ۵۲۶ هزار دفعه معامله داشتیم که در مدت مشابه سال قبل این میزان ۴ میلیون و ۹۳۶ هزار دفعه بوده است.
 .
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد ۴۴ درصدی شاخص کل از ابتدای سال جاری و ارتقاء نقدشوندگی بازار سرمایه خبر داد و افزود: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی به ۵۰ درصد نزدیک شده است و این میزان در سال ۸۶ معادل ۱۶ درصد بود.
 .
صالح آبادی همچنین از تامین مالی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت ها، ۵۹۰ میلیارد تومان سرمایه تاسیس و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت و اجاره در بازار سرمایه معامله شد.
 .
وی از تلاش برای الکترونیکی کردن فعالیت ها از ابتدای دی ماه سال جاری و حذف کاغذ برای دریافت اطلاعات شرکت های بورسی و در نهایت جهت صدور مجوز افزایش سرمایه خبر داد و بیان داشت: در حوزه بورس انرژی تاکنون سه دستورالعمل تصویب و ابلاغ شد و با انجام معاملات آزمایشی امیدواریم در روزهای آینده شاهد افتتاح این بورس باشیم.
 .
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از حذف چهار موسسه حسابرسی از لیست ۱۱۰ موسسه موجود از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: صندوق تسویه معاملات از جمله مهمترین مقررات ماه های گذشته بود که به تصویب و اجرا رسید و دستورالعمل معاملات اعتباری هم با تصویب به شرکت های کارگزاری ابلاغ شد.
 .
صالح آبادی با اشاره به استقرار کنترل های داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس تصریح کرد: دستورالعمل بازار فرعی بورس کالا نیز در هفته آینده نهایی می شود.
 .
وی از تهیه گزارشی برای اجرای فاز دوم هدفندی یارانه ها درباره بازار سرمایه خبر داد و اظهار داشت: هنوز زمان عرضه اوراق سلف نفتی مشخص نیست، اما مجوز آن در قانون بودجه سال ۹۱ وجود دارد و در این زمینه باید از طریق بانک مرکزی هماهنگی ها صورت بگیرد.
 .
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از صدور حکم قطعی برای ۳۰ نفر مجرم در بازار سرمایه خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد بازار سرمایه تقویب می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.