نرم افزارحسابداری صدگان

قیمت جهانی طلا به مرز ۱۷۰۰ دلار رسید.

0 647

حسابداراپ

با ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا قیمت جهانی طلا در روز جمعه ۹ دلار کاهش یافت و به ۱۷۰۳ دلار در هر اونس رسید.

.

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۱۷۰۳ دلار رسید تا روند نزولی قیمت این فلز گرانبها که از ۲۰ روز پیش شروع شده است همچنان ادامه یابد.

.

بر این اساس قیمت طلا امروز با ۹ دلار کاهش نسبت به روز گذشته مواجه شده است. قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه برای مدتی به کانال ۱۶۰۰ دلاری سقوط کرده بود و به کمتر از ۱۶۹۹ دلار در هر اونس رسیده بود . این نخستین بار از هفتم سپتامبر بود که قیمت جهانی طلا به کمتر از ۱۷۰۰ دلار می رسید .

.

پندار سیستم

ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا و در نتیجه سقوط بورس های جهان و افزایش ارزش دلار از دلایل افت شدید قیمت طلا طی هفته های اخیر به شمار می رود.

.

این در حالی است که اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان می تواند به عنوان مانعی در برابر افت بیشتر قیمت طلا عمل کند. فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت سیاستهای انبساطی پولی را بدون تغییر حفظ کند . فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه گذشته تصمیم گرفت نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی بدون تغییر حفظ کند و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد .

.

بر این اساس قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۶ درصد رشد به بیش  از ۳۱.۹۶ دلار رسیده است . قیمت هر اونس پلاتین نیز با یک درصد رشد به بیش از ۱۵۷۵.۵۰ دلار رسید.

 .

منبع: فارس

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.