نرم افزارحسابداری صدگان

آخرین خبر درباره تغییر نرخ سود بانکی از زبان رییس کل بانک مرکزی

0 733

حسابداراپ

رییس کل بانک مرکزی درباره اولویت در طرح تغییر و تحول در ساختار بانک‌ها گفت: اولویت ما بحث تفکیک قرض‌الحسنه ها بود که در حال انجام آن هستیم.

.
محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی  با بیان این مطلب افزود: بعد از این موضوع، بحث ساختار اجرای درست بانکداری اسلامی را با مکانیزم‌هایی که در پیش داریم مد نظر قرار دادیم.
.

وی همچنین درباره تغییر نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی فعلا تغییر نمی‌کند تا زمانی که ببینیم وضع تورم چه می‌شود و تا چه میزان می‌توانیم آن را پایین بیاوریم.
.

بهمنی افزود: معمولا نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم تعیین شود.

.

پندار سیستم

اواخر شهریورماه سال جاری سخنگوی ستاد طرح تحول اقتصادی از نهایی شدن طرح تحول نظام بانکی در این ستاد خبر داده بود.
.

محمد رضا فرزین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طرح تحول بانکی چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، گفته بود: جلسات منظم هفتگی درباره طرح تحول بانکی در دفتر رییس جمهوری برگزار می‌شود و این طرح در دبیرخانه ستاد طرح تحول نهایی شده است.
.

وی افزود: درحال بررسی برای اجرای این طرح هستیم و قاعدتا باید در مورد اجرای این طرح به اجماع برسیم.
.

طرح تحول بانکی به‌معنای انجام اصلاحاتی در نظام بانکی کشور است که از سال‌های قبل شروع شد به طوری که بانک مرکزی در سال ۸۴ به سمت تدوین قوانین پولی و بانکی جدید حرکت کرد و بخشی از این کار را انجام داد، نوع نظارت بانک مرکزی بر سیستم بانکی و سیاست‌گذاری‌های نظام بانکی تحت عنوان قوانین پولی و بانکی از جمله اقداماتی است که بانک مرکزی انجام داده است.

 .

منبع:  ایسنا

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.