نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص بورس به قله جدیدی رسید.

0 669

حسابداراپ

 در شرایطی که طی روزهای اخیر کاهش قیمت ارز و تشدید رکود بازارهای ارز و سکه موجب تغییر در جریان سرمایه‌گذاری‌ و گاه همراه با شک و تردید شده که بورس اوراق بهادار به روند صعودی همراه با نوسان خود ادامه داد، تا امروز حد نصاب تازه‌ای برای شاخص به دست آید.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،، تداوم سیر نزولی قیمت ارز و سکه ، اعلام ادامه مذاکرات هسته‌ای، حذف اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها و عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری، احتمال حذف نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومانی دلار و استفاده از نرخ‌های اتاق مبادله ،مناسب بودن قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و در مجموع حاکم بودن جو روانی مثبت، طی دو روز اخیر موجب بهبود معاملات بازار سهام نسبت به روزهای یکشنبه و دوشنبه شد.

.

این عوامل موجب شدند، تا سهام شرکت‌های حاضر در گروه پالایشگاهی و پتروشیمی به همراه معدنی و فلزی مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و کلان قرار گیرند، تا امروز زمینه ثبت بالاترین رقم ممکن شاخص بورس مهیا شود.

.

به این ترتیب، بعد از رشد روز گذشته ۲۳۶ واحدی شاخص و بازپس‌گیری کانال ۳۱ هزار تایی، امروز هم ۱۲۱ واحد دیگر به شاخص اضافه شد، تا دماسنج بازار سهام به ۳۱ هزار و ۳۳۶ واحد برسد که رقم تازه‌ای به شمار می‌رود، چرا که تا پیش از این بالاترین رقم شاخص ۳۱ هزار و ۳۳۱ واحد و مربوط به ۹ آبان بود.

پندار سیستم

.

در این حد نصاب جدید شاخص و در برابر اثر منفی ۲۴ و ۵ واحدی دو شرکت مخابرات و ایران خودرو ،شرکت های فولاد مبارکه ، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پردیس، نفت و گاز پارسیان، لاستیک بارز، پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان با اثر ۴۳ تا ۷ واحدی نقش داشتند.

.

ارزش روز بازار سهام هم در شرایطی به بیش از ۱۴۲.۵ هزار میلیارد تومان رسید که حجم و ارزش معاملات امروز هم قابل توجه بود. به طوری که بیش از ۴۵۱ میلیون سهم به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

.

البته بیش از ۹۸ میلیارد تومان از این حجم مربوط به معامله ۱۵۰ میلیون سهم ملی مس بود.

.

دو شرکت نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه بندرعباس هم با ۴.۹ و ۴.۶ میلیارد تومان دارای بیشترین حجم بودند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.