نرم افزارحسابداری صدگان

تاخير بانك‌مركزي در اعلام شاخص مسكن

0 534

حسابداراپ

بانك‌مركزي ۶ ماه است درباره اوضاع بازار مسكن گزارشي منتشر نكرده است.
مركز آمار و داده‌هاي بانك‌مركزي كه به صورت دوره‌اي شاخص قيمت مسكن و اجاره‌بها در كشور و همچنين ميزان سرمايه‌گذاري‌ بخش خصوصي در ساخت‌وساز و تعداد واحدهاي مسكوني تكميل‌شده آماده مصرف را در دوره‌هاي ماهانه، فصلي و سالانه در قالب گزارش‌هاي مكتوب اعلام مي‌كند، از ابتداي امسال تاكنون فقط يك گزارش آن هم در اردیبهشت ماه درباره شاخص قيمت مربوط به فروردين‌ماه سال۹۱، منتشر كرده است.

پندار سیستم

.

اين در حالي است كه درباره ميزان سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي در بازار ساخت‌وساز، آخرين گزارش منتشر شده توسط بانك‌مركزي مربوط به نيمه اول سال گذشته است!
تاخير طولاني در اعلام شاخص‌هاي مربوط به بخش مسكن آن هم در شرايطي كه اين دولت به ماه‌هاي پاياني عملكردش نزديك مي‌شود و نياز دارد مرجع بررسي كننده تحولات اقتصادي – بانك‌مركزي – با سنجش آماري، خوب و بد اوضاع را براي مسوولان به تصوير بكشد، مي‌تواند در نحوه مديريت اين بخش اثرمنفي بگذارد.

.
هم اكنون در قسمت «آمار و داده‌ها» در سايت رسمي بانك مركزي، آخرين گزارش مربوط به شاخص قيمت كالا- از جمله قيمت مسكن و اجاره بها- مربوط به فروردين سال ۹۱ است.
همچنين در اين سايت تازه‌ترين گزارش مربوط به ميزان سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در صنعت ساختمان مربوط به دوره زماني نيمه اول سال ۹۰ است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.