نرم افزارحسابداری صدگان

واحد های صنفی فاقد پروانه شش ماه مهلت دارند

0 562

حسابداراپ

واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب براساس تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی بندب ماده (۱۰۱) قانون برنامه پنجم توسعه موظفند ظرف شش ماه از ابلاغ و اعلام فراخوان توسط شورای اصناف و دستگاه های ذی ربط به مراکز صدور پروانه مراجعه و با ارائه مدارک نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.

پندار سیستم

.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن وتجارت در روز شنبه حاکی است : به منظور هماهنگی، هدایت و نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه، ستاد ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در مرکز، استان و شهرستان متشکل از سه کارگروه دایر می شود.
.
شرایط و مدارک لازم برای صدور پروانه کسب موقت توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود و در صورت عدم تبدیل پروانه کسب موقت به دایم، هیچگونه حقوق مکتسبه ای برای دارندگان پروانه کسب موقت ایجاد نخواهد شد.
.
بنابراین مصوبه ، در صورتی که واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ظرف مدت یاد شده در ماده(۴) این آیین نامه اقدام به اخذ پروانه کسب موقت نکنند و یا پس از انقضای پروانه کسب موقت موفق به تبدیل آن به پروانه دایم نشوند، مراجع صدور پروانه کسب موظف به معرفی این واحدها به دستگاه های اعمال کننده جرایم برای اخذ جرایم مقرر در ماده(۸) این آیین نامه هستند.
.
لازم به یادآوری است: اتحادیه های صنفی با همکاری مجامع امور صنفی در هر شهرستان موظف به شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب و معرفی آنها به دستگاه های اعمال کننده جرایم و کارگروه های ساماندهی صنوف فاقد پروانه هستند.
.
بر این اساس، دستگاه های اجرایی ذی ربط موظفند؛ در سالهای سوم، چهارم و پنجم برنامه پنجساله پنجم توسعه، به ترتیب معادل پنجاه درصد، هفتاد و پنج درصد و صد درصد نرخهای مالیات و یا تعرفه مصوب را به عنوان جریمه وصول و به حساب درآمدهای عمومی کشور نزد خزانه داری واریز کنند.
.
همچنین چنانچه واحدهای مشمول جریمه موفق به اخذ پروانه کسب دایم شوند، دستگاه های اعمال کننده جرایم موظفند دریافت جریمه از این واحدها را متوقف کنند. مراجع صادر کننده پروانه باید تصویر پروانه های صادر شده را به دستگاه های اعمال کننده جرایم ارسال کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.