نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز به کار کمیته تدوین شاخصهای انتخاب شرکتهای برگزیده در جشنواره ( حساب پاک)

0 619

حسابداراپ

نخستین جلسه کمیته تدوین شاخص های جشنواره حساب پاک به منظور تهیه معیارهای لازم برای بررسی وتشخیص پاک ترین صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس در محل کانون سرمایه گذاری ایران برگزار شد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سرمایه گذاری ایران ، در این جلسه اعضای کمیته به سرفصل هایی از جمله نزدیکی شاخص به استانداردهای بورس در حوزه ارائه اطلاعات، بهنگامی و اتکا پذیری اطلاعات تاکید کرده واعلام کردند شاخص هایی را ملاک ارزیابی قرار خواهند داد که پاک ترین صورتهای مالی رابرگزیده  وسال به سال شاخص بهبود یابد.

.

پندار سیستم

اعضای کمیته با اشاره به اینکه شرکتهایی  که صورتهای مالی آنها تحت عنوان صورتهای مالی پاک برگزیده می شود نباید سابقه تخلفاتی در حوزه گزارشگری داشته باشند تاکید کردند:

.

حضور یک عضو موظف باتخصص مالی در هیئت مدیره شرکتها،  و وجود کمیته حسابرس داخلی فعال از جمله مواردی است که می تواند شرکتها را به ارائه صورتهای مالی پاک  رهنمون سازد. براساس این گزارش بررسی کمیته تدوین  شاخص همچنان به صورت هفتگی در محل کانون برگزار ونتایج آن اعلام ودر نهایت براساس این شاخص ها پاک ترین صورتهای مالی انتخاب ودرجشنواره حساب پاک از متولیان آن تقدیر خواهد شد.

.

 اعضای این کمیته را نمایندگان سازمان بورس ، جامعه حسابداران رسمی ، انجمن حسابداری ایران ، انجمن حسابداران خبره ایران ، سازمان حسابرسی وسازمان امور مالیاتی کشور تشکیل می دهند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.