نرم افزارحسابداری صدگان

بورس ارز منتفي است.

0 711

حسابداراپ

سخنگوي مركز مبادلات ارزي با اشاره به اينكه تا كنون ۲ هزار و ۹۳۷ بنگاه توليدي ثبت سفارش براي دريافت ارز كرده اند گفت: راه اندازي بورس ارز تا زماني كه ثبات بر بازار حاكم شود منتفي است.

.

به گزارش خبرگزاري پانا ،صمد كريمي با اشاره به اينكه تعداد كل ثبت سفارش ها در روز ۲۵ مهرماه به ۱۵۰ فقره رسيده است، گفت: از ابتداي شروع به كار اين مركز تا كنون بيش از ۲ هزار و ۹۳۰ فقره ثبت سفارش انجام شده است.

.
وي ادامه داد: هدف اين مركز تامين ارز براي گروه هاي ۳ تا ۸ كالايي است كه تا كنون به گروه هاي ۳، ۴،۵،۶ و به تازگي به گروه ۷ نيز ارز تخصيص يافته كه با تامين ارز براي گروه ۸ كالايي به هدف اصلي اين اتاق رسيده ايم و از آن پس ثبات بر بازار حاكم خواهد شد.

.
سخنگوي اتاق مبادلات ارزي در پاسخ به اين سوال كه حجم ارز مبادله شده در اتاق تا كنون به چه ميزان بوده است، گفت: در استراتژي رسانه اي خود، فعلا تصميم به ارايه اين اطلاعات نيستيم اما در زمان مشخص ميزان عرضه ها را اعلام خواهيم كرد.

پندار سیستم

.
كريمي در خصوص بورس ارز نيز خاطرنشان كرد: در كل دنيا معاملات آتي ارز در بورس انجام مي شود كه تنها ۵ درصد كل مبادلات ارزي را تشكيل مي دهد، از طرفي راه اندازي اين بازار پس از ايجاد ثبات در بازار امكان پذير است.

.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر تمركز ما بر راه اندازي معاملات نقدي است تا بازار به ثبات برسد و نرخ تورم روند نزولي در پيش بگيرد، پس از آن بازار فيوچر ارز نيز راه اندازي خواهد شد.

.
سخنگوي اتاق مبادلات ارزي تاكيد كرد: راه اندازي فيوچر سكه پيش از آنكه در بازار نقدي ثبات ايجاد شود صورت گرفت به همين دليل مي بينيم كه اثر گذاري اين بورس مطابق با پيش بيني ها نيست.

.

منبع  پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.