نرم افزارحسابداری صدگان

محاسبه حقوق ورودی تمام کالاها با ارز ۱۲۲۶ تومان

0 528

حسابداراپ

 عضو شورای هماهنگی انجمن‌های صنایع لوازم خانگی با انتقاد از محاسبه تعرفه واردات کالا براساس ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی، گفت: برخی واردکنندگان با پرداخت تعرفه براساس ارز مرجع، کالای خود را بر مبنای ارز آزاد می‌فروشند و در واقع هزینه واردات کاهش یافته است.

.

محمدرضا دیانی درگفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از تغییر نرخ مرجع ارز و در شرایطی که قیمت ارز آزاد به ۲۱۷۰ تومان رسیده است، پایه گمرکی همچنان ارز مرجع است و به همین دلیل واردکنندگان نسبت به قبل سود بیشتری را کسب می‌کنند.

.

وی تصریح کرد: براین اساس، واردکننده بابت واردات کالا، تعرفه‌ای براساس ارز مرجع پرداخت می‌کند که به عنوان مثال در لوازم خانگی حدود ۴۵ درصد از ارزش کالا براساس دلار ۱۲۲۶ تومانی محاسبه می‌شود اما در نهایت واردکننده کالا را براساس ارز ۲۱۷۰ تومانی می‌فروشد.

پندار سیستم

.

عضو شورای هماهنگی انجمن‌های لوازم خانگی ادامه داد: در چنین شرایطی برخی واردکنندگان کم‌اظهاری نیز می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا تعرفه ۴۵ درصدی به حدود ۸ درصد برسد.

.

وی تاکید کرد: با توجه به این شرایط، واردات صرفه بیشتری نسبت به تولید دارد و در حال حاضر قیمت تمام شده واردات یخچال ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت تولید داخل است.

.

دیانی افزود: در سال حمایت از تولید ملی چنین اقداماتی به تولیدات داخل ضربه می‌زند و کارخانه‌ها با افزایش هزینه تولید و ضرر روبرو می‌شوند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.