نرم افزارحسابداری صدگان

تعويق راه‌اندازي بانك اصناف

0 707

حسابداراپ

.

رييس شوراي اصناف، با اعلام تعويق راه‌اندازي بانك اصناف، مهم‌ترين علت اين موضوع را عدم تامين سرمايه اوليه اين بانك اعلام كرد و گفت: اين رقم از سوي بانك مركزي حدود ۴۰۰ ميليارد تومان اعلام شده است.

.

قاسم نوده فراهاني در گفت‌وگو با «ايسنا»، درباره آخرين وضعيت راه‌اندازي بانك اصناف در كشور اظهار كرد: بسياري از مقدمات راه‌اندازي بانك اصناف انجام شده و رايزني‌هاي لازم صورت گرفته است.

.

پندار سیستم

او با بيان اينكه مراحل اصلي راه‌اندازي بانك اصناف طي شده است، بيان كرد:‌ در حال حاضر قرار است بانك مركزي يك شماره حساب ويژه غير قابل برداشت را در اختيار ما قرار دهد تا سرمايه اوليه بانك از طريق صنوف به اين حساب واريز شود. فراهاني گفت: در حال حاضر پيگير دريافت شماره حساب هستيم.

.

رييس شوراي اصناف با تاكيد بر اينكه بانك اصناف صرفا متعلق به اصناف است و سهام آن به جاي ديگري تعلق نمي‌گيرد، خاطرنشان كرد: علت زمان‌بر شدن راه‌اندازي اين بانك، تامين سرمايه اوليه آن است كه اين رقم در حدود ۴۰۰ ميليارد تومان است. او گفت: در آيين‌نامه ارسال شده به شوراي اصناف مراكز استان‌ها، كف هر سهم ۱۰۰ هزار تومان است، ولي واحدهاي صنفي مي‌توانند تا تعداد ۱۰ سهم خريداري كنند.

.

فراهاني با بيان اينكه بيش از ۷۰ درصد از سهم مورد نياز تامين شده است، گفت:‌ در بعضي از استان‌ها واحدهاي صنفي به دليل مشكلات اقتصادي سهمي خريداري نكرده‌اند و اميدواريم هر چه سريع‌تر بتوانيم سرمايه اوليه را تكميل كنيم. رييس شوراي اصناف درباره تشكيل كارگروهي با محوريت معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت براي پيگيري راه‌اندازي اين بانك اظهار كرد:

.

اين كارگروه به تازگي راه‌اندازي نشده و بديهي است وقتي قرار بر راه‌اندازي بانك باشد، كارگروهي براي ارائه مشاوره و كمك به انجام امور تشكيل مي‌شود. او گفت: در ابتدا كه قرار بود اين بانك راه‌اندازي شود، سرمايه اوليه ۲۵ ميليارد تومان اعلام شد و سپس اين رقم به ۲۵۰ ميليارد تومان و در حال حاضر به ۴۰۰ ميليارد تومان رسيده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.