نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه شماره ۱۲۰۰۱/۲۰۰ مورخ۹۱/۶/۱۵ (تمديد مهلت دريافت اطلاعات معاملات سه ماهه اول سال ۱۳۹۱(فصل بهار) موضوع ماده ۱۶۹ مكرر از طريق الكترونيكي تا تاريخ ۹۱/۷/۳۰)

45 1,462

حسابداراپ

پيرو اطلاعيه شماره ۸۷۶۰/۲۰۰/ص مورخ ۹۱/۴/۲۷ راجع به راه اندازي سامانه دريافت اطلاعات معاملات از طريق الكترونيكي از تاريخ ۹۱/۴/۲۸ و تمديد مهلت تسليم و ارسال صورت معاملات سه ماهه اول سال ۱۳۹۱ (فصل بهار) صرفا به صورت الكترونيكي تا پايان مرداد ماه سال جاري (۹۱/۵/۳۱) ، بدينوسيله مقرر مي دارد:

.

از آنجائيكه برخي موديان محترم مالياتي در مهلت مقرر و قبل از راه اندازي سامانه ياد شده نسبت به تسليم و ارسال اطلاعات اقتصادي خود به صورت فيزيكي (كاغذي) و غير از محيط ها و روشهاي رايانه اي مقرر در سامانه (برخط online و غير برخط offline) اقدام نموده اند و يا به دليل عدم اطلاع و يا آشنايي با سامانه مذكور فرصت و امكان ارسال اطلاعات اقتصادي موصوف را نداشته اند ، لذا حسب درخواست هاي مكرر ادارات كل و نيز موديان محترم مالياتي و به منظور تكريم و رعايت حقوق ارياب رجوع ، مهلت تسليم و ارسال فهرست اطلاعات معاملات فصل بهار تا مورخ ۹۱/۷/۳۰  ، انقضاي مهلت مهلت تسليم و ارسال صورت معاملات سه ماهه دوم سال جاري (فصل تابستان) تمديد مي گردد.

پندار سیستم

.

ضمنا شايسته است ترتيبي اتخاذگردد تا موضوع به نحو شايسته به اطلاع عموم موديان مالياتي برسد.

.

علي عسگري

.

محل تبلیغ شما

45 نظرات
  1. مدیر سایت می گوید

    با سلام و تشكر از جناب آقاي غلامپور به خاطر اطلاع رساني و ارسال اين بخشنامه

  2. غلامپور می گوید

    با سلام / البته لازم به توضیح است از آنجا که ارسال فهرست معاملات بصورت الکترونیکی ( از طریق سایت سازمان امور مالیاتی چه بصورت برخط و چه بصورت غیربرخط ) ، فنی و تا حدودی از سوی افراد غیر متخصص ناممکن میباشد توصیه میشود اشخاص مشمول از هم اکنون اقدامات لازم جهت آماده سازی سیستم رایانه ای خود را توسط افراد مطلع انجام دهند .

  3. ahsa می گوید

    با سلام .

    لطفا لینک اصل بخشنامه ها را از سایتهای اصلی بگذارید

  4. حامد می گوید

    بسیار ممنون از زحمات شما استاد ارجمند, جناب آقای غلامپور _ اگر در سایت, امکان دانلود اطلاعات را در فایل پی دی اف میسر می ساختید بسیار از شما ممنون بودیم. هر چند در حال حاضر هم بخاطر محبت و زحمات بیدریغ شما بسیار ممنون و سپاسگذاریم. آرزوی توفیق روز افزون شما و همه دست اندر کاران این سایت وزین را دارم.

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اینطور که بنده جستجو کردم این بخشنامه هنوز در سایت سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته منتهابا همین شماره و تاریخ هم قابل استناد است.
    موفق باشید.

  6. غلامپور می گوید

    با سلام و تشکر از اظهار لطف /
    از آنجا که ارائه فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتها پس از سالها ( ۱۱سال از تصویب ) پس از تهیه دستورالعمل اجرائی آن ، از اول سال ۱۳۹۱ ( دوره های فصلی ) برای کلیه اشخاص حقوقی و نیز اشخاص حقیقی مشمول بندهای ” الف ” و ” ب ” ماده ۹۶ قانون مالیاتهای مستقیم الزامی بوده و عدم ارائه آن موجبات تعلق جریمه سنگین برای اشخاص یادشده میباشد و به عبارتی از عملکرد سال ۹۱ ، ماموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده این دسته از مودیان مشمول ، مکلف به مطالبه جریمه از مودیان متخلف ( که تعداد قابل توجهی از بازاریان ، اصناف و کسبه را نیز شامل میشود ) از دستورالعمل اجرائی ماده ۱۶۹ مکرر میباشند ، تاکید میشود با مطالعه ماده قانونی ودستورالعمل آن ، راهنمائی لازم را از کارشناسان ارشد مالیاتی آگاه و روسای گروه مالیاتی مطلع دریافت و به همان صورت اقدام نمایند .

  7. حامد می گوید

    با عرض پوزش از مدیریت محترم سایت که اسم ایشان به اشتباه در نظر قبلی, آقای غلامپور ذکر کرده شده بود _ البته از جناب غلامپور هم بخاطر اطلاع رسانی که دارند ممنونم.

  8. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    از لطف و بزرگواري شما تشكر و قدرداني ميكنم.
    مهم اينكه مورد توجه و استفاده قرارگرفته است.
    موفق باشيد.

  9. سینا می گوید

    بسیار عالی بود سپاسگزارم

  10. سینا می گوید

    از آقای غلامپور عزیز هم کمال تشکر رو دارم
    ممنون

  11. gezal می گوید

    باسلام اگر درارسال معاملات سه ماهه تایید نهایی هم شده باشد وکدرهگیری هم داده شود وارسال آنلاین باشد واشتباهی رخ دهددر نام طرف قرارداد ومشخصات آن راهی رای اصلاح هم نیست چه باید کرد؟باتشکر از شما

  12. غلامپور می گوید

    با سلام /
    تشکر و قدردانی صمیمانه از دست اندرکاران سایت که با تلاش مستمر و مضاعف ، وب سایت با اطلاعات به روز را در اختیار کاربران قرار میدهند و البته نیک میدانیم ادامه این مهم جز با مشارکت کاربران مهمان یا بعضا” ثابت امکان پذیر نخواهد بود / والسلام .

  13. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    به نظر بنده چنانچه این اشتباهات , سهوی و تایپی باشد با ارسال نامه ای قابل اصلاح است.
    موفق باشید.

  14. غلامپور می گوید

    با سلام ؛ از آنجا که ارسال اطلاعات معاملات بصورت الکترونیکی از طریق پرتال سازمان امور مالیاتی ، پس از اندکی پردازش ؛ در سامانه اطلاعات معاملات مودیان بصورت آنلاین در اختیار واحدهای مالیاتی بهره بردار قرار می گیرد ، لذا تا زمانی که جهت رفع و یا اصلاح چنین اشتباهاتی در پرتال مذکور دستوری صادر نشده باشد بهتر است جهت جلوگیری از تضییع حقوق اشخاصی که نام شان اشتباه تایپ و درج شده ، مراتب اشتباه کتبا” طی جداول پیوست دستورالعمل موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون م.م تنظیم و به اداره امور مالیاتی مربوط تسلیم گردد .

  15. gezal می گوید

    باسلام وتشکر از مدیرمحترم سایت واقای غلامپور.با ارزوی سلامتی
    باتشکر

  16. مدیر سایت می گوید

    سلام وتشکر ازلطف شما

  17. gezal می گوید

    باسلام .آیا قبوض پست نامه وقبوض برق هم باید جز معاملات سه ماهه ثبت شود؟
    باتشکر

  18. مدیر سایت می گوید

    با سلام واحترام
    به نظر بنده هدف از تنظیم این فهرستها, معاملاتی است که مستقیما در خرید و فروش کالا و خدمات شخص موثر است ولی در بخشنامه ها سازمان صراحتا دراین مورد مطلبی مشاهده نمی شود وصرفا می توان به این بخش از بخشنامه۴۹۲۷۸ م ۷۵/۱۰/۲۰ (در مورد تسلیم لیستهای سه ماهه خریدو فروش+بخشنامه ۴۴۷۱۴ /۱۱۶۰۱۳/۳۱اشاره کرد که :
    ۵- ارائه خرید ملزومات و ابزار و کالاهای مصرفی و خدماتی کمتر از یک میلیون ریال در هر فصل از یک شخص حقیقی یا حقوقی الزامی نمی باشد.
    موفق باشید.

  19. غلامپور می گوید

    با سلام و دعای خیر /
    تا آنجا که بنده می دانم و می بینم ، تاکنون به عدم درج اینگونه موارد در فهرست معاملات ( که برخی شرکتها در اجرای ضوابط و مقررات سابق لغایت پایان سال ۱۳۹۰ارائه می نمودند ) ایرادی گرفته نشده است و به نظر نیز نمی رسد در راستای مقررات ماده ۱۶۹ مکرر قانون م . م و دستورالعمل اجرائی آن ، الزامی به درج خرید اینگونه از خدمات ( منحصرا” موارد ذکرشده و مشابه آن ) در فهرست معاملات باشد . هرچند تلقی مامور رسیدگی کننده با توجه به استنباط از مجموعه ضوابط و مقررات ،می تواند درج و ارائه اینگونه موارد نیز باشد که آنوقت عدم درج و ارائه آن مشمول جریمه / اقدام به اعتراض / رفتن به هیات و … خواهد بود ضمن آنکه این تلقی برای همه ماموران رسیدگی کننده یکسان نخواهد بود .

  20. gezal می گوید

    باسلام وتشکر از شما که سوال ما را پاسخ دادید.با تشکر فراوان.

  21. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب حضور شما
    و تشکر از اظهارلطفی که داشتید.
    از توضیحات جناب آقای غلامپور هم تشکر می کنم.
    بااحترام

  22. gezal می گوید

    باسلام .حق الزحمه که مشمول ۵درصدمالیات هست ایا باید درقسمت قراردادها ثبت شود یا درقسمت خریدنرم افزار معاملات سه ماهه؟باتشکر

  23. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    اگر مبتني برقرارداد است درفرم مرتبط و درغير اينصورت در فرم خريد ثبت مي شوند.
    موفق باشيد.

  24. gezal می گوید

    باسلام وتشکر فراوان از شما

  25. مدیر سایت می گوید

    سپاسگذارم.

  26. رضا می گوید

    با عرض سلام و تشکر از راهنماییهای خوبتان
    لطفا در صورت امکان در ارتباط با واردات کالا توضیحات بیشتری ارائه فرمایید . آیا صورتحساب شرکت های حمل و نقل و یا هزینه های ترخیص و برگه های سبز گمرک می بایست گزارش شوند ؟

  27. مجتبی می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    در مورد قراردادها فیلدهای مبلغ کل قرارداد با مبلغ خالص پرداختی چه تفاوتی می کند؟ اگه ممکن هست با یه مثال توضیح دهید
    خیلی ممنون از زحمات شما

  28. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    مبلغ كل رقمي است كه شما بدون توجه به ميزان پرداخت شده و با مراجعه به متن قرارداد به آن مي رسيد.
    مبلغ خالص پرداختي مبلغي است كه شما تاكنون به كسر كسورات به ذينفع قراردادپرداخت كرده ايد.
    موفق باشيد.

  29. غلامپور می گوید

    سلام کاربر گرامی ؛
    چه توضیحی در ارتباط با واردات کالا میخواهید ؟ اگر در ارتباط با گزارشات خرید و فروش باشد یقینا” هرگونه پرداختی مرتبط با کالای وارداتی ازجمله خرید ، حمل و نقل ، انبارداری و … و نیز ترخیص با ذکر نام و مشخصات دریافت کننده وجه بایستی در جداول مربوطه درج و به سازمان امور مالیاتی ارسال گردد در غیر اینصورت مشمول جرایم مقرر خواهید شد .

  30. رضا می گوید

    ضمن تشکر از پاسخ شما
    تا حدودی جواب سوال خود را گرفتم ولی برای روشن تر شدن موضوع باید عرض کنم که منظور این بوده که آیا پرداختهای انجام شده به گمرک بر اساس برگ سبز می بایست در گزارش خرید و فروش فصلی اعلام شود یا خیر ؟

  31. YASA می گوید

    باسلام
    اگر در تکمیل گزارش خرید ۳ماهه در رقم مالیات بر ارزش افزوده و عوارض و مبلغ فاکتور اشتباه شده باشد آیا بعد از ارسال راهی برای تصحیح اشتباه می باشد؟
    با تشکر

  32. غلامپور می گوید

    سلام ، آقا رضای عزیز ؛
    هرچند این دوره دیگر گذشته چرا که ادارات امور مالیاتی تا ساعت ۶ عصر جهت اخذ گزارشات مالی و نیز … باز بوده و می شد از فرصت استفاده کرد و فهرست معاملات را نیز ( برابر ضوابط اعلام شده ) تسلیم کرد ، ولی جهت اطلاع شما و آنطور که بنده می بینم پرداختی به گمرک ( غیر از پرداختی به ترخیص کار ) بعنوان معامله تلقی نشده و عدم درج آن در فهرست معاملات مشمول جریمه نخواهد شد . ولی توصیه بنده این است به واحد مالیاتی خود مراجعه واطلاعات لازم را از ممیز و ترجیحا” سرممیز مربوطه دریافت و به همان صورت عمل نمائید .
    موفق باشید .

  33. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    معمولا تا مدتی سایت تنظیم اظهارنامه اجازه ویرایش اطلاعات را به شما می دهد.
    موفق باشید.

  34. gezal می گوید

    باسلام .یک سوال درزمینه ارسال معاملات سه ماهه روش آفلاین وقتی وارد شدیم پس از تایید بررسی جزئییات وتایید وارد مرحله ارسلا اطلاعات شدیم بعدچون نام کاربری وکلمه عبور داشتیم وارد شدیم وارسال کردیم .پاسخ امد که اطلاعات باموفقیت ارسال شد یک روز بعدا با مراجعه به سایت ثبت نهایی بزنید ولی من الان وارد شدم با نام کاربری وکلمه عبور ولی هیچ اطلاعاتی درقسمت فایل دریافتی نبود.ممنون میشم راهنمایی کنید .البته دیروز ساعت ۱۹ارسال کردم چون اخرین وقتش بود.باتشکر

  35. شهاب می گوید

    با سلام
    آیا مهلت تحویل لیست خرید و فروش سه ماهه تابستان تمدید میشود ؟

  36. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    فعلا که خبری مبنی بر تمدید منتشر نشده و یا ممکن است ما از آن بی اطلاع باشیم.
    درصورت کسب خبر حتما به اطلاع خواهد رسید.
    موفق باشید.

  37. gezal می گوید

    باسلام مشکل من حل شد امروز وارد سایت دارایی شدم دیدم فایلها امروز در سیستم آنلاین قابل مشاهده است وباید ثبت نهایی زد.

  38. nzl می گوید

    بنام خدا
    باسلام
    خواهشمند است پاسخگوی سوال اینجانب باشید :
    شرکتی مهندسی در زمینه پیمانکاری درسال مالی ۹۰ به ثبت رسیده و دفاتر خام هم دارد ولی هیچ فعالیت مالیاتی انجام نداده است و دفاتر آن هم به دلیل عدم فعالیت پر نشده است و در سال مالی ۹۱ اواخر آبان اقدام به دریافت کد اقتصادی جدید نموده است و تا تاریخ ۹۱/۰۹/۱۶ هنوز به تکمیل اطلاعات سایت مالیاتی اقدامی نکرده است
    تا چه تاریخی مهلت تکمیل اطلاعات را دارد و چون هنوز هیچ فعالیتی نداشته است گزارش خرید و فروش و … چگونه باید پر شود ؟
    ثبت فعالیتهای مالی آن و دفاع مالیاتی چگونه میباشد ؟

    با تشکر و احترام

  39. مدیر سایت می گوید

    باسلام و ااحترام
    عدم تكميل دفاتر درصورتي است كه شما قبلا درنامه اي به سازمان امورمالياتي به اين موضوع اشاره داشته باشيد درغير اينصورت ارسال اظهارنامه حداقلي كفايت ميكند.
    تكيل اطلاعات هم ظرف مهلت تعين شده لازم است واين موضوع ارتباطي به فعاليت يا عدم فعاليت شما ندارد.
    گزارش ها براساس عمليات خريد و فروش وارائه خدمات واقعي توسط شما تكميل ميشود و درصورت عدم فعاليت نيازي به تكميل آنها نيست ولي لازم است طي نامه اي عدم انجام عمليات را اعلام كنيد.
    موفق باشيد.

  40. فرهاد می گوید

    باسلام وادب
    میخواستم بدونم که حداکثر زمان ارسال گزارش حسابرس (صرفاًحسابرس مستقل نه مالیاتی ) جهت عملکردهای ۹۱ تاچه زمانی مهلت دارند به وزارت دارایی ارسال گردد؟آیا مثل سالهای گذشته تاپایان مهر است یا طبق لایحه جدید تاپایان تیر ماه مهلت دارند؟ باتشــــــــــکر فراوان

  41. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ارسال گزارش حسابرسی مالی برای کسانی مطرح بود که به سطح ۸۰۰ میلیون تومان درآمد و یا ۱۶۰۰میلیون تومان دارایی برسندکه برای سال ۸۹ به بعد مهلت ارائه گزارش حسابرسی مالی نسبت به صورتهای مالی حداکثر سه ماه پس از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مربوط بود لیکن دیوان عدالت اداری اخیرا به این موضوع واکنش نشان داده است:

    http://www.accpress.com/news/1391/08/%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-448-449-450-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%ae-9173-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%b1%d8%a3%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-6/
    موفق باشید.

  42. پریسا می گوید

    با سلام واحترام
    ما یک شرکت پیمانکاری هستیم که برای دوره ۴ ۹۱ گزارش فصلی مربوط به قرارداد تکمیل کردیم آیا لازمه که خرید های جزئی مثل اثاثه و تجهیزات و.. در قسمت خرید تکمیل کنیم؟همچنین ۳ دوره قبل هیچ درآمدی نداشتیم لازمه برای ادوار قبلی گزارش فصلی تکمیل شود؟
    با تشکر فراوان

  43. علي می گوید

    با سلام /
    بله ، لازم است صورت ریز کلیه وجوه پرداختی جهت دریافت کالا( مصرفی و غیر مصرفی ) یا خدمات را نیز در جداول مربوطه تنظیم و ارسال نمائید.
    ضمنا” ارسال فهرست معاملات ، ارتباطی با کسب درآمد نداشته و چنانچه شخصی( اشخاص مشمول ) زیان ( دفتری و یا … ) هم داشته باشد مکلف به ارائه فهرست معاملات خواهد بود .
    موفق باشید

  44. علی می گوید

    سلام .درمهر ماه سیستم حسابداری شرکت دچار مشکل شد ونتوانستم صورت معاملات رابفرستم .آیا تمدید میشه ؟

  45. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    سابقه تمدید وجوددارد لیکن می توانید با قبول ریسک آن همین الان هم ارسال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.