نرم افزارحسابداری صدگان

مجمع پست بانك از نظر ما وجاهت قانونی ندارد.

0 691

حسابداراپ

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اعلام سه ایراد به مجمع پنج شنبه جاری پست بانک گفت: از نظر ما این مجمع وجاهت قانونی ندارد،اما از آن برای روشن شدن مسائل و پاسخگویی استفاده می کنیم.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،در پی درج آگهی غیر منتظره برگزاری مجمع فوق العاده پست بانک آن هم در ساعت غیرمعمول و عجیب ۷ صبح پنج شنبه جاری ۲۶مرداد(در سالن مهر مرکز مکانیزه پست واقع در چهار راه لشگر)، سهامداران حقیقی این شرکت مشمول اصل ۴۴ پر از حاشیه و چالش، آماده حضور در این مجمع شده اند تا شاید بتوانند برخی ابهامات را روشن شده ببینند.

.

در این رابطه محمد حسن محبیان عراقی مدیرعامل پست بانک گفته بود: من در جریان این مجمع (مجمع فوق العاده ۲۶مرداد) نیستم،چرا که برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده برای انتخاب هیئت مدیره به عهده وزارت ارتباطات است و می توانید از مسئولان آن پیگیری کنید.

.

به گفته وی قرار بود زمان برگزاری مجمع سالانه تا هفته پیش مشخص شود، اما تا به امروز خبری از این موضوع نشده است.این در حالی است که در جریان مجمع فوق العاده، قرار است سهامداران در مورد انتخاب اعضا هیئت مدیره و تعیین روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی بانک‌ها و سایر موارد تصمیم گیری کنند.

.

*مجمع فوق العاده پست بانک وجاهت قانونی ندارد اما

براساس این گزارش، این شرکت در حالی به رغم عرضه سهام در ۱۱ آبان ۸۹ و سپری شدن دو سال مالی ۸۹ و ۹۰ ، مجمع سالانه خود را برگزار نکرده است که امیرحمزه مالمیر مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در پاسخ به این سئوال که آیا از نظر سازمان بورس مجمع فوق العاده پنج شنبه جاری مشکلی ندارد؟ پاسخ داد: بعد از بررسی های به عمل آمده چند ایراد اساسی مشخص شد.

پندار سیستم

.

وی ادامه داد: ایراد اول این است که روزنامه رسمی پست بانک دو روزنامه اطلاعات و جمهوری هستند اما آگهی برگزاری مجمع فوق العاده مذکور در روزنامه خراسان چاپ شده است. علاوه براین در این آگهی مقام دعوت کننده مشخص نیست و معلوم نیست برگزارکننده مجمع فوق العاده هئیت مدیره شرکت است یا جمعی از سهامداران و یا گروه دیگری؟

.

این مقام مسئول ادامه داد: ایراد سوم هم مربوط به این نکته است که در دستور جلسه این مجمع مواردی چون انتخاب بازرس، تصویب صورت‌های مالی ۸۹ و ۹۰ و سود قابل تقسیم معلوم نشده است.

.

مالمیر در واکنش به این سئوال که آیا این موارد به مسئولان پست بانک اعلام شده و آیا با این اوصاف مجمع فوق العاده از نظر سازمان بورس وجاهت قانونی دارد یا خیر ؟ توضیح داد: این موارد و اشکالات به اطلاع مدیران پست بانک رسیده و پیگیری هایی شده است،اما متاسفانه تاکنون پاسخ قانع کننده نگرفته ایم.

.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن همه موارد، از نظر سازمان بورس این مجمع وجاهت قانونی ندارد اما همکاران ما در این مجمع حضور خواهند داشت،چرا که به هر حال فرصتی ایجاد شده تا طی آن سهامداران و مسئولان بتوانند با هم مسائل آن را بررسی کنند.

.

براساس این گزارش ، با این اوصاف باید دید مجمع فوق العاده پست بانک با چه نتایجی همراه می شود و آیا سهامداران متضرر و نگران آن خواهند توانست آینده‌ای روشن از این شرکت بورسی تصور کنند یا خیر؟

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.