نرم افزارحسابداری صدگان

کالای مشمول ارز دولتی محدودتر شد

2 676

حسابداراپ

تازه‌ترین تصمیم‌ها برای تامین ارز واردات

 اولویت‌های تخصیص ارز دولتی باز هم تغییر کرد. بر اساس تازه‌ترین توافق‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی از این پس ثبت سفارش واردات بر اساس گروه‌های ۱۰ گانه کالاها انجام می‌شود که ارز دولتی فقط به ۵ گروه اول تعلق می‌گیرد. 

.
به گفته كيومرث فتح‌الله كرمانشاهي، معاون سازمان توسعه تجارت، كالاهاي مصرفي اساسي، دارو، تجهيزات پزشكي، مواد اوليه و ماشين‌آلات و همچنين قطعات يدكي پنج گروه كالايي هستند كه ارز دولتي براي آنها از سوي بانك مركزي تامين خواهد شد.

.

پندار سیستم

 

به دنبال ایجاد مشکلات فراوان پیش روی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات و ماشین‌آلات بر سر دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی، چهارشنبه هفته گذشته جلسه مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی برای بازنگری در شیوه تخصیص ارز مرجع به واردات تشکیل شد. 

.
به گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس نتایج این جلسه سه نوع دسته‌بندی برای کالاهای وارداتی صورت گرفته است، اول دسته‌ای از کالاها که ارز ارزان ۱۲۲۶ تومانی می‌گیرند، دوم دسته‌ای که ارز حاصل از صادرات دریافت خواهند کرد و سوم کالاهایی که اصلا ارز وارداتی به آنها تعلق می‌گیرد.

.
طبق آخرین تصمیم‌ها اولویت اول تخصیص ارز برای «کالاهای پزشکی و دارویی» است، اولویت دوم «کالاهای مواد غذایی استراتژیک» مانند گندم، جو، نهاده‌های دامی، شکر، برنج، روغن است و اولویت سوم نیز «مواد اولیه کارخانجات صنعتی» است که ارزان‌ترین ارز را در هنگام ثبت سفارش دریافت خواهند کرد. اولویت‌های بعدی نیز به ترتیب کالاهای غیرحساس و لوکس هستند که خودروهای وارداتی را نیز شامل می‌شود.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. azad می گوید

    باسلام
    میخواستم بدانم ایا دستگاه های ساخت درب وپنجره دو جداره الومینیوم مشمول ارز دولتی ۱۲۲۶ تومان خواهد شد .
    با تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    باتوجه به تاريخ اين مطلب ازآنجايي كه اين قوانين دائمادرحال تغير و تحول هستند ، متاسفانه اطلاعات كاملي دراين زمينه نداريم.
    باتشكر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.