نرم افزارحسابداری صدگان

برنامه جدید عرضه سکه

0 602

حسابداراپ

محمود بهمنی در گفتگو با مهر تغییرات ناگهانی قیمت دلار در بازار را غیرواقعی دانست و گفت: وقتی قیمت دلار ناگهان از ۱۷۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان افزایش می یابد و پس از آن به ۱۹۰۰ تومان می رسد، این تغییرات واقعی نیست. 

.

رئیس کل بانک مرکزی اینگونه تغییرات قیمتی دلار در بازار را روانی و سیاسی عنوان و تصریح کرد: در مورد قیمت سکه نیز این مسائل صدق می کند، بنابراین باید قیمت‌ها با توجه به قیمت جهانی طلا و ارزش ذاتی آن محاسبه شود.

.

وی افزود: قیمتی قیمت جهانی طلا پائین می آید اما نرخ سکه در ایران بالا می رود، این امر هیچ توجیهی ندارد و متناسب با ارزش ذاتی و واقعی سکه این افزایش قیمت اتفاق نیافتاده است، مانند همان افزایش قیمت سکه به یک میلیون تومان.

پندار سیستم

.

بهمنی همچنین تقاضا را یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر روی قیمت سکه و دلار اعلام و به مردم توصیه کرد که مردم در خرید سکه و ارز باید توجه داشته باشند که وقتی قیمت ها در بازار داخلی برعکس قیمتها در بازار جهانی بالا می رود، واقعی نیست.

.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مردم می توانند قیمتها را خود محاسبه کنند، عنوان کرد: قیمت ذاتی هر کالایی، قیمت اصلی را تعیین می کند، بنابراین نباید مسائلی همچون مسائل سیاسی بر روی قیمت سکه و ارز تاثیرگذار باشد و مردم باید این مسائل را در نظر بگیرند.

.

وی از برنامه بانک مرکزی برای تعادل بخشی بیشتر به بازار سکه خبرداد و گفت: بر این اساس از دوم مردادماه سالجاری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه سکه را وارد بازار خواهیم کرد، بنابراین اگر حبابی در بازار باشد می توانیم با تزریق سکه و رفع نیازهای مردم آن را از بین ببریم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.