نرم افزارحسابداری صدگان

طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مجلس

0 570

حسابداراپ

کاتب با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی دردولت نهم گفت: برای اینکه نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی از یک عقلانیت و پشتیبانی کامل برخوردار باشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا می کنیم.

.

غلامرضا کاتب درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، به عنوان پیشنهاددهنده طرح احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: برای اینکه پس از پایان برنامه پنجم نگوییم ۲۵ درصد از اهداف برنامه محقق شد طرحی را به منظور احیای سازمان مدیریت ارایه خواهم کرد.

.

نماینده مردم گرمسار درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه معاونت نظارت راهبردی درحال حاضر دستوری عمل می کند اظهار داشت: عملکرد برنامه پنجم درسال گذشته نشان می دهد که معاونت نظارت راهبردی نتوانسته درمسیر اهداف برنامه حرکت کند.

.

وی با تاکید براین که بودجه سال ۹۱ با اهداف برنامه فاصله دارد گفت:برای رسیدن به توسعه و برداشتن گامهای  شفاف و روشن درراستای رسیدن به اهداف  مورد نظر باید برنامه محور باشیم و بین افق چشم انداز ۲۰ ساله وبرنامه های میان مدت و بلند مدت ارتباط تنگا تنگ ایجاد شود.

.

کاتب با تاکید بر ضرورت احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: درحال حاضر هرجا که دولت تشخیص می دهد وبر اساس سیاست های خود ونه براساس  برنامه عمل می کندوبه نوعی در نبود سازمان مدیریت و برنامه ریزی دیدگاههای فردی جایگزین دیدگاههای برنامه ای شده است.

.

نماینده مردم گرمساردرمجلس درخصوص ادغام موسسات پولی و مالی با بانکها گفت: باید حق و حقوق مشتریان بانکهای متخلف احیا شود و حساب و کتاب آنها تا گرفتن مجوز قانونی به موسسات دیگر منتقل شود.

.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد: مردم به رضایت سهامداران برای ادغام کارندارند مردم علاقه مند هستند با بانک و موسسه ای که مجوز قانونی فعالیت دارد کارکنند.

.

پندار سیستم

دولت اعتقادی به احیای سازمان مدیریت ندارد،اقدام مجلس بی‌فایده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نهاد برنامه‌ریزی و مدیریت کشور چه به اسم سازمان باشد چه معاونت زیر نظر معاون رئیس جمهور است، گفت: به علت اینکه دولت اعتقادی به تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ندارد، احیای آن بی فایده کمکی به حال کشور نمی‌کند.
.

غلامرضا تاجگردون درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی که غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیشنهاد دهنده آن است، گفت: بر اساس اصول قانون اساسی حق انحلال و تشکیل سازمان‌ها به عهده رئیس جمهور است و رئیس جمهور می‌تواند در صورتی که سازمانی کارایی لازم را ندارد آن را منحل و اگر سازمانی در چارت اجرایی کشور می‌تواند کارآمدی داشته باشد، سازمانی را تشکیل دهد.

.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت به تشکیل سازمان مدیریت و برنامه اعتقادی نداشته باشد، تشکیل این سازمان و انحلال معانت برنامه ریزی  و نظارت راهبردی کمکی به کشور نمی‌کند.

.

وی با بیان اینکه طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی که پیشنهاد دهنده آن یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است، هنوز در کمیسیون مطرح نشده ادامه داد: این طرح باید  در جهت احیای بخش‌های اغفال شده سازمان مدیریت و برنامه باشد.

.

باید حلقه‌های مفقوده را احیا کرد نه نام‌‎ سازمان را

تاجگردون که سمت معاونت سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه کاری خود دارد، یادآور شد: با انحلال سازمان مدیریت و برنامه و تشکیل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور حلقه‌های مهمی همچون شوراهای فرادستی و بالادستی از گم شد که نیاز به احیای این ساختار در سازمان برنامه ریزی کشور است.

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه نیز معاون رئیس جمهور است و در شرایط کنونی هم که این سازمان به شکل معاونت اداره می‌شود، معاون رئیس جمهور حرف اول و آخر را می‌زند، یعنی با این تغییر نام استقلال سازمان یا معاونت دست خوش تغییر نمی‌شود.

.

این در حالی است که غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفته است که برای اینکه پس از پایان برنامه پنجم نگوییم فقط ۲۵درصد از اهداف برنامه محقق شد، طرحی را به منظور احیای سازمان مدیریت و برنامه ارائه خواهم کرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.