نرم افزارحسابداری صدگان

اوراق تسهیلات مسکن ارزان شد.

0 545

حسابداراپ

مدیر کارگزاری بانک مسکن دلایل افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن را اعلام کرد و گفت: به دلیل رشد بیش از حد قیمت مسکن در چند ماه اخیر بازار دچار رکود شده است.

.
محمد کفاش در خصوص دلایل کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس به فارس اظهار داشت: این کاهش دو علت دارد یکی اینکه وقتی قیمت ساختمان و ملک رشد کرد تعداد معاملات به دلیل بالا بودن قیمت و عدم قدرت خرید، کم و در نتیجه بازار مسکن دچار رکود شد.
وی ادامه داد: دلیل دوم باز شدن نماد‌های جدید تسهیلات مسکن است. تقاضای خرید ثابت است ولی مدام عرضه این تسهیلات با باز شدن نماد‌های جدید ادامه دارد بنابراین عرضه بیش از تقاضا است و این باعث افت قیمت‌ این اوراق می‌شود.

.
مدیر کارگزاری بانک مسکن بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر گرفت تقاضای بالا برای واحد‌های کوچک است زیرا ۲۰ میلیون اوراق بخش مهمی از هزینه خرید این واحد‌ها را تشکیل می‌دهد و این افت قیمت در اوراق به دلیل کاهش تقاضا و رکود در بازار مسکن است.

پندار سیستم

.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش قیمت مسکن بر روی نرخ اوراق آن اثر گذاشته یا برعکس، گفت: رکود در بازار مسکن باعث کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن شده است بنابراین وضعیت خرید و فروش این اوراق نماد وضعیت بازار است.

.

در پایان معاملات امروز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه‌های آذر و اسفند ۸۹، دی، بهمن اسفند خرداد و اردیبهشت سال گذشته و فروردین و خرداد سال جاری بین ۶۱.۵ تا ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.