نرم افزارحسابداری صدگان

استانداردهاي بين‌المللي گزارشگري مالي براي واحدهاي تجاري كوچك و متوسط

0 1,156

حسابداراپ

بخش بسيار بزرگي از واحدهاي اقتصادي در دنيا را واحدهاي تجاري كوچك و متوسط تشكيل مي‌دهند.تعاريف متعددي درباره آنها وجود دارد. اغلب اين تعاريف، منطقه‌اي يا ملي بوده و شامل معيارهاي كيفي بر مبناي درآمد، دارائي‌ها ، كاركنان و عوامل ديگر است . هيات تدوين استانداردهاي بين المللي حسابداري، اقدام به تدوين و انتشار استانداردهاي جداگانه اي براي اين واحدها  نموده است.

.

برخي از مهمترين فوايد كتاب استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي براي واحدهاي تجاري كوچك و متوسط به شرح ذيل مي‌باشد:

  • – نظر به اينكه بخش بسيار بزرگي از اقتصاد جهان و ايران را شركت‌هاي كوچك و متوسط تشكيل مي‌دهند. از اين استانداردها مي‌توان به عنوان استانداردهاي ملي حسابداري و گزارشگري مالي براي شركت هاي كوچك و متوسط، استفاده كرد.
  • – استفاده از اين استاندارد‌ها، در مطالعه، بررسي و مقايسه مفاد استانداردهاي مختلف حسابداري
  • – زمينه سازي و آشنايي با ساير استانداردهاي حسابداري و گزارشگري مالي تدوين شده توسط مراجع حرفه‌اي كه هنوز در استانداردهاي ملي حسابداري قرار نگرفته‌اند.
  • – آموزش در دانشگاهها و مدارس عالي ، مجامع حرفه‌اي و موسسات حسابرسي
  • – اطلاع از آخرين استانداردهاي حسابداري و گزارشگري مالي تدوين شده توسط مجامع حرفه‌اي جهاني
  • – استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي براي واحدهاي تجاري كوچك و متوسط، استانداردي كامل بوده و براي تامين نيازها و ظرفيت‌هاي واحدهاي تجاري كوچك و متوسط ، تنظيم شده است.
  • – اين استانداردها، بسيار ساده تر از مجموعه استانداردهاي بين المللي گزارشگري مالي است و برخي از اصول براي شناخت و اندازه‌ گيري دارايي‌ها ، بدهي‌ها ، درآمد و هزينه‌ها ، در آن ساده شده و عناوين غيرمرتبط به واحدهاي تجاري كوچك و متوسط حذف شده‌ اند و تعداد الزامات افشاي اطلاعات آن ، بنحو قابل ملاحظه‌اي كاهش يافته است.

 

.

پندار سیستم

تاليف:‌ دكتر نظام‌الدين رحيميان

ناشر: دهكده

نوبت و سال چاپ: اول، ۱۳۹۱

.

منبع : جامعه حسابداران رسمي ايران

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.