نرم افزارحسابداری صدگان

آخرین مهلت به صندوق های قرض الحسنه جهت درج اطلاعات در سامانه بازار غیر متشکل پولی

0 1,038

حسابداراپ

بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران  در راستای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی  با تمرکز بر موسسات پولی و اعتباری، تعاونی های اعتباری و صندوق های قرض الحسنه اقدام به بررسی وضعیت ، صدور مجوز و برخورد با متخلفان در این بازار نموده است.

.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی با توجه به‌ وجود انبوه صندوق های قرض‌الحسنه فعال در کشور ، ساماندهی این صندوق‌ها نیازمند همکاری و همیاری مسئولان و دست اندرکاران فعال در این بخش می باشد.

.

پندار سیستم

بر این اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشویق‌سنت شرعی قرض الحسنه جهت ساماندهی صندوق های مذکور، «سامانه جامع صدور مجوز فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه» را برای درج اطلاعات و تشکیل پرونده و «سامانه نظارت بر صندوق های قرض الحسنه (شفق)» را برای درج عملیات مالی صندوق های قرض الحسنه‌  راه اندازی نموده است.

.
این گزارش می افزاید: همان طور که در اطلاعیه قبلی این بانک به اطلاع رسید؛ کلیه صندوق های قرض‌الحسنه موظفند حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه به سامانه بازار غیرمتشکل پولی به آدرس nbfi.cbi.ir‌ (قسمت صندوق قرض الحسنه – تقاضای تطبیق ) مراجعه و نسبت به درج مشخصات صندوق ، اعضای هیات امنا، اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و سیستم های نرم‌افزاری مورد استفاده اقدام نموده و کد رهگيري اخذ نمايند.

.
شایان ذکر است درج اطلاعات و اخذ کد رهگیری- که صرفاً برای صندوق های قرض الحسنه فعال امکان پذیر است- به منزله صدور مجوز فعالیت نبوده و هیچ‌گونه تعهدی برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت صدور مجوز فعالیت ایجاد نمی‌نماید و مسئولیت عواقب عدم مراجعه به سامانه فوق‌الذکر و اخذ کد رهگیری در مهلت مقرر برعهده مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق های قرض الحسنه خواهد بود .

.
گفتنی است تا پایان ساماندهی صندوق های قرض الحسنه فعال ، بررسی تقاضای تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امکان پذیر نمی باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.